פתיחת דף פייסבוק כחלון הזדמנויות להצלחה עסקית

יולי 30, 2019

פתיחת דף פייסבוק כחלון הזדמנויות להצלחה עסקית

מיום ליום נראה שהפייסבוק הולך ותופס נתח משמעותי יותר מזמן השהייה שלנו באינטרנט ומושך אליו יותר אנשים מבעבר. בימינו, הפייסבוק נחשב לרשת הפופולארית והנצפית ביותר ברשת בכל הגילאים ובכל העולם. באופן טבעי עם משיכת הגולשים לפייסבוק, נמשכים גם המותגים ובעלי העסקים שמנסים ללכוד ולמשוך את הגולשים כבר בפייסבוק. המציאות בה גולש היה נכנס למנוע חיפוש ומשם מחפש את דרכו ברשת, מתחילה להשתנות לסיטואציה בה הגולש שוהה את רוב זמנו בפייסבוק ומחכה שהמידע יגיע אליו- אם על ידי המלצות חברים ואם על ידי המותגים ובעלי העסקים שמגיעים אליו דרך שלל דפים בפייסבוק.

בניית דף בפייסבוק

פייסבוק פתחה את שעריה לעסקים באמצעות אפשרויות בניית דף עסקי בפייסבוק. להבדיל מפרופיל אישי שמיועד לגולשים, דף בפייסבוק מיועד עבור עסקים, מותגים ואישים. בדף עסקי אין הגבלה של כמות חברים, כשכל חבר מוגדר בתור אוהד של הדף לאחר שעשה Like על הדף. בניית דף בפייסבוק נעשית באמצעות שפת הפייסבוק שנקראת FBML, כאשר ניתן לבנות לשוניות ייעודיות ולעצב אותן באופן ייחודי.

מה דף בפייסבוק ייתן לעסק שלך?

היתרון הגדול של דף בפייסבוק הוא הנגישות שהוא נותן לגולשים ברשת. אם מוחמד לא בא אל ההר , ההר יבוא למוחמד – אם הגולשים שלכם שוהים בפייסבוק ואתם רוצים למשוך אותם לאתר שלכם, אתם חייבים להפגין נוכחות בפייסבוק. מרגע שגולש עשה Like על הדף שלכם, זכיתם בלקוח נוסף שהצטרף למועדון הלקוחות האינטרנטי שלכם. בכל רגע נתון תוכלו לשלוח הודעה ולפרסם סטאטוסים ועדכונים שכל אחד מהחברים בדף שלכם יראה.

היכולת החשובה ביותר שקיימת בפייסבוק היא הוויראליות הקיימת בו. בכל פעם שתייצרו תכנים מעניינים ותגרמו לגולשים שלכם בדף להגיב ולקחת חלק פעיל בשיח, כך השיחה שלכם תהיה גלויה גם לכל חבריו של האוהד שלכם וכך המסר שלכם יתפשט ברשת בצורה טובה יותר.
שיווק עסק בדף פייסבוק

אחד היתרונות הבולטים של דף בפייסבוק הוא הנראות שלו למנועי החיפוש. ככל שהדף שלכם יהיה פעיל יותר , כך גוגל יראה בו דף חזק יותר ויקדם אותו במילת המפתח המצויה בכותרת העמוד. פייסבוק מאפשרת לכל משתמש לפתוח דף אוהדים. בכל רגע נתון, תוכלו לקבל סטטיסטיקות ממערכת פייסבוק עצמה המעידות על הפעילות בדף בכלל ועל רמת החיבור בין הגולשים לדף בפרט.

הקמת דף אוהדים בפייסבוק

יש האומרים שבימינו מספר הגולשים הנכנסים לפייסבוק מדי יום עובר את מספר הגולשים הנכנסים לגוגל ועל כן מי שאינו רשום בפייסבוק אינו קיים. בימים בהם השווקים הווירטואליים הם המילה האחרונה, הקמת דף בפייסבוק לעסק, היא בבחינת צורך חיוני על מנת לאפשר התרחבות וצמיחה שלו.

פייסבוק כחלון הזדמנויות לכל עסק מצליח

כפי שכל פרופיל אישי של משתמשי פייסבוק מהווה צוהר לעולמם, דף בפייסבוק הוא כמו חלון ראווה לחנות העסק היוצר את תדמית העסק אל מול הגולשים. הוא היוצר את הרושם הראשוני של הגולש מהמוצר או השירות, אשר בעקבותיו יחליט אם הוא מתכוון להישאר ולהתעניין במה שיש לדף להציע או שימשיך הלאה לשוטט.

מכיוון שפייסבוק מאפשרת אינטראקציה בין הגולשים במגוון דרכים הרי שבאופן אוטומטי, כשהדבר קורה בדף עסק בפייסבוק, הרי שהוא נשאר במודעותם של האנשים וגדל הסיכוי שהם יתעניינו במוצרים וייקנו אותם. למעשה נוצר פה מעין כדור שלג של שיווק הולך ומתרחב מבלי שצריך להשקיע בכך אפילו שקל אחד. למעט כמובן אם ישנן הוצאות ראשוניות על הקמת דף בפייסבוק על ידי חברה מקצועית, שתוכל לעצב את הדף  באופן שימשוך את הלקוחות להישאר בו יותר. יש לדאוג שדף העסק יהיה ברור, ויאפשר כמה שיותר במות לאינטראקציה בין הגולשים הנכנסים אליו. חשוב גם שעיצובו יהיה מותאם לנושא, מקצועי, שובה עין וקורא לפעולה.

יתרונות של הקמת דף בפייסבוק

לעומת חנות פיזית שזמינה רק למי שעובר ברחוב בו היא נמצאת ומחליט להיכנס אליה, ולעומת שיווק באמצעי מדיה המוניים אחרים הזמינים למי שעובר היכן שהם מוקמים או משודרים בלבד, הדף שלך בפייסבוק זמין כל הזמן לכל מי שבקשר איתך. העסק למעשה זוכה לשיווק וירטואלי בין אנשים שמכירים אחד את השני (לרוב), מבלי שישימו לב אפילו שהם עושים זאת. זהו שיווק שלמעשה משלב בין תפוצה רחבה לאמון גבוה יחסית, עקב קרבתו לקונספט של שיווק מפה לאוזן. היתרון המשמעותי ביותר של שיווק בפייסבוק הינו הוויראליות הטמונה בו. בדף העסק שלכם תוכלו ליזום תחרויות נושאות פרסים שיגדילו את החשיפה והמודעות לדף שלכם בצורה ויראלית ומהירה – כשהגולשים עושים את העבודה בשבילכם.

פרסום וקידום בעעזרת פייסבוק

אין גבול לחדשנות והפוטנציאל שמוסיפה לנו הרשת החברתית הגדולה בעולם כיום – פייסבוק.  עם קצב גידול שמביא את הרשת ללמעלה מחצי מיליארד גולשים, כיום כבר אף אחד לא יכול להתעלם וזו גם הסיבה שאנו עדים ליותר ויותר הופעות של רשתות פרסום בפייסבוק.

כיצד עובד פרסום בפייסבוק?

ישנן שיטות רבות ומגוונות לפרסום בפייסבוק, אך אם יש נקודה אחת שיש להתעכב עליה הוא הדרך בה משווקים בפייסבוק. להבדיל משיטות השיווק הרגילות בהן הכרנו עד כה באינטרנט, כאן עלינו לעבוד בצורה אחרת לגמרי – כאן מדובר בשיווק חברתי, שיווק אישי באזור הכי אישי של כל גולש. כדי שהפרסום יהיה אפקטיבי, פרסום בפייסבוק מאפשר לנו לפלח טוב יותר את הגולשים שיחשפו לקמפיין הפרסום ולמודעות הפרסום. מילת המפתח כאן היא -  פילוח - עלינו לפלח ולהתמקד בכל מודעת פרסום – בקהל היעד הרלוונטי אליה. עבודה לפי שיטה זו תבטיח לנו המרות גבוהות יותר של גולשים שילחצו על המודעה ויהפכו לאוהדי המותג שלנו.

מודעות פרסום בפייסבוק

אחת השיטות הפופולאריות לעשות פרסום בפייסבוק כיום, היא באמצעות מודעות פרסום ממומנות. ממש בדומה לגוגל אדוורדס (כלי הפרסום בתשלום של גוגל), אלא שכאן פילוח קהל היעד של המודעות אינו נבנה לפי מילות מפתח אלא לפי מאפיינים של הגולשים. כך תוכלו לאפיין את הגולשים שיצפו במודעות שלכם לפי קריטריונים שונים כגון: מין, גיל, מיקום גיאוגרפי, השכלה, מצב משפחתי, מילות מפתח ועוד...

בעת בניית מודעות עלינו לשים דגש על מספר אלמנטים חשובים: תמונה מתאימה לכל מודעה –  (מומלץ לשנות ולהחליף תמונות ומודעות לשם בדיקה מה עובד טוב יותר), כתיבת תוכן המודעה (כותרת עד 25 תווים תוכן המודעה (עד 135 תווים). עליכם לקבוע את התקציב היומי ומודל התשלום לכל מודעה – עלות לכל קליק / עלות לאלף חשיפות. השלב החשוב הנו הבקרה, עליכם לעשות בקרה שוטפת על המודעות שלכם ולבדוק אילו מודעות מספקות את התוצרת הדרושה ואילו לא.   ללא בקרה תאבדו כסף רב והקמפיין שלכם לא יגיעו לתוצאות טובות.

דפי נחיתה ובניית דפי אוהדים בפייסבוק

החלק המשלים של כל קמפיין טוב הוא דף הנחיתה אליו מגיעים הגולשים לאחר הקלקה על המודעה. מטרת דף הנחיתה הינו לגרום לגולש לבצע את הפעולה אותה אנו מעוניינים שיבצע (הרשמה, רכישה וכו'). במהלך פרסום בפייסבוק תוכלו להפנות את הגולשים שלכם לדפי נחיתה באתרים שונים ברשת או לדף אוהדים ייעודי שבניתם בפייסבוק.

בכל שאלה, אנחנו כאן, Dreamzone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח