מה זה קידום אתרים בגוגל והאם זה כדאי?

מאי 16, 2016

מה זה קידום אתרים?

רשת האינטרנט השתנתה ללא היכר מיום כניסתה של גוגל כמנוע חיפוש מוביל וסמכותי.   מאז ששמענו על גוגל, קידום אתרים הפך למקצוע ושירות מבוקש ומוכר.   כניסתם של מנועי החיפוש שינתה את פני עולם המידע ואת צורת אחסונו. אם פעם הספריות הציבוריות ריכזו את כל האינפורמציה בתוך כרכים עבים של אנציקלופדיות, היום, בעידן הטכנולוגי שבו האינטרנט הוא שם המשחק, כל דבר שתרצו לדעת, נמצא במנועי החיפוש של גוגל.

קידום אתרים הוא תחום חדש שצמח כצורך הנובע מאפשרותו של גוגל להציג בדף חיפוש אחד כמות מוגבלת של תוצאות. מכיוון שאין מקום לכולם על דף אינטרנטי אחד, פותחו שיטות מיוחדות המאפשרות למקם את האתר בהתאם למילות החיפוש ובראש אותו הדף שמציג גוגל.

קידום האתרים הוא תחום חדש (יחסית), אך גם מבוקש מאוד מכיוון שכולם כבר מזמן הבינו את היתרון העצום שטומן בתוך עולם האינטרנטי ואת היתרון העצום שטומן בחובו להיות ראשון בגוגל. הקידום כולל למעשה תהליך אופטימיזציה של אתרי אינטרנט לפי הכלים המקצועיים שנקבעים על בסיס עבודתם של מנועי החיפוש של גוגל. קידום אתרים הוא גם תהליך עבודה הכולל בחינה של כל המרכיבים הטכנולוגיים וכל מרכיבי התוכן של האתר - על מנת למקסם את פוטנציאל החשיפה שלו. בתהליך זה נבדק האם הקוד של האתר עונה על הצרכים שלו, אחרי זה נבדקים התכנים של האתר ואחרי זה העיצוב שלו, כל זאת על מנת שאתר האינטרנט יניב את התוצאה המקסימאלית ביותר.

כיצד נעשה קידום אתרים?

רבים אולי חושבים שלא מדובר במשימה של מה בכך ומה שיש לעשות על מנת לקדם אתר בגוגל הוא לחזור מספר פעמים על צירופי מילים מסוימים. הדבר אינו נכון, וזאת מכיוון שעל מנת לבצע את הקידום בצורה נכונה, צריך להיות בקיא במערכות של גוגל, ובמיוחד בפרמטרים המשפיעים על קידום אתרים וגם לדעת לאבחן במדויק את מילות החיפוש הנכונות. מכיוון שמדובר בתהליך מורכב, רק חברות קידום אתרים אשר עוסקות באופן מקצועי בתחום מנועי החיפוש של גוגל, קידום אתרים ובניית אתרי אינטרנט - מסוגלות להציע את הפתרון הכולל של קידום האתר בעולם האינטרנטי. בעלי מקצוע בתחום יודעים שרק עבור מנוע חיפוש כמו גוגל, קידום אתרים משחק פרמטר עיקרי. עם למעלה מ- 90 אחוז גולשים בארץ ולמעלה מ- 70% תנועת גולשים ברחבי העולם – ברור כבר שמונח כמו קידום אתרים מתייחס קודם כל לקידום בגוגל.

קידום אתרים בגוגל - איך לא?

כשמדברים על קידום אתרים, גוגל יהיה לרוב נושא השיחה העיקרי. מאז שגוגל טרף את הקלפים והתבסס כמנוע החיפוש המוביל בעולם, הוא גם יצר את הסטנדרט החדש לקידום אתרים ברשת. גוגל נחשב למנוע החיפוש המוביל בעולם ובארץ, כשרק בישראל למעלה מ- 90 אחוז מהגולשים משתמשים בו בתור ברירת המחדל שלהם לחיפוש מידע באינטרנט. על כן, אם אתם רוצים לעשות קידום אתרים בארץ – גוגל הוא המטרה העיקרית שלכם.

איך גוגל עובד?

כאמור גוגל הוא מנוע חיפוש. גוגל הוא למעשה אינדקס שמסדר את כל הקבצים והמידע הנגישים לו באינטרנט. האלגוריתמים של גוגל מדרגים את כל דפי האינטרנט לפי החשיבות והרלוונטיות שלהם בביטויים ומילות מפתח שונות. גוגל נוהג לסרוק באופן שוטף את כל הדפים באינטרנט באמצעות רובוטים הקרויים "עכבישים". עכבישים אלה מוסיפים בכל סריקה דפים חדשים שהם מגלים למאגר הדפים של גוגל. גוגל נוהג לסרוק ולחזור לביקורים תכופים בכל אתר – בהתאם לתדירות העדכונים באותו אתר. במידה ומדובר באתרים חדשותיים ובאתרים שמתעדכנים מדי יום – כך גם מספר הביקורים של גוגל באתר יגדל. במידה ומדובר באתרים תדמיתנים פשוטים שלא מעודכנים לעתים קרובות – כך גם מספר הביקורים של העכבישים של גוגל בהם יקטן ויהיה אחת למספר חודשים.

מה זה קידום אתרים גוגל?

קידום אתרים גוגל הוא למעשה כל הדרכים לגרום למנוע החיפוש לסרוק ולקדם את דפי האתר השונים. מטרתו של מקדם האתרים היא לדאוג לקדם את הדפים השונים באתר ולאפשר נגישות של העכבישים של גוגל לסריקה של כל דף באתר. במידה ויש בעיות סריקה או שהאתר אטי – העכבישים של גוגל לא יכולים לסרוק את העמוד בצורה אופטימאלית והדבר מתבטא בדירוג נמוך של האתר בגוגל. קידום אתרים בגוגל מתייחס לכל הפרמטרים שיש להקפיד עליהם על מנת שהאתר שלנו יהיה מקודם בביטויים ומילות מפתח.
קידום אתר בגוגל - דרימזון

שלבי קידום האתרים

קידום אתרים גוגל מתחיל במחקר מילות מפתח – בו עלינו לבדוק ולבחור את הביטויים הטובים ביותר לקידום האתר שלנו.  מומלץ לבחור ביטויים שיש להם ביקוש רב של גולשים ומצד שני מספר מתחרים לא רב מדי – כך שנוכל בעבודה נכונה לקדם את האתר שלנו בביטויים השונים. המשך עבודת קידום אתרים גוגל ממשיכה באופטימיזציה לכל דפי האתר – בתהליך עבודה זה עלינו למקד ולשבץ את מילות המפתח הנבחרות לדפים השונים באתר – ולייצר תוכן בכל דף בהתאמה למילת המפתח אותה עלינו לקדם. לאחר שיצרנו אתר מלא בתוכן ומילות מפתח – עלינו לקדמו בעזרת עבודת קישורים ברשת – בלוגים, אתרי מאמרים, רשתות חברתיות, פורומים , אינדקסים וכדומה.

פרסום בגוגל מול קידום אתרים אורגני מה כדאי?

מה ההבדל בין פרסום בגוגל (בתשלום) לבין קידום אתרים אורגני? האם באמת כדאי לשלם הרבה כסף, ולהמתין בסבלנות זמן לא קצר עד שהאתר שלי יגיע לעמוד ראשון באופן אורגני, או שאולי כדאי לי לבצע פרסום בגוגל- פרסום שברוב המקרים נותן תוצאות בזמן מאוד קצר.

פרסום בגוגל מול קידום אתרים אורגני- תאור מקרה

לא מזמן שמעתי סיפור מקולגה בתחום קידום האתרים בגוגל. הבחור סיפר על אתר העוסק בתחום הכנת התוכניות העסקיות. כתיבת תוכנית עסקית היא תחום תחרותי ברמת תחרות בינונית, כאשר לא חסרים מתחרים באיטנרנט לנושא. בעלי החברה משקיעים כבר מעל 4 שנים הרבה מאוד כסף על פרסום בגוגל, ובאופן כללי - זה גם משתלם להם, הם מכניסים לקוחות ותעבורה לאתר, לקוחות המכסים את ההשקעה של הפרסום בגוגל. עם השנים, התקציב רק עלה ועלה - בתחילה הם שילמו רק כמה אגורות על כל קליק, וכיום הם משלמים מספר שקלים על כל קליק (!). בעלי החברה מרגישים כבולים – אין לאן לברוח, הם מעולם לא השקיעו באתר שלהם (שמאוד וותיק בתחום), ותמיד השקיעו אך ורק בפרסום בגוגל. כיום, הם רוצים להשתחרר מהחתונה הקתולית עם גוגל אליה נגררו, והם החלו בהליך של קידום אתרים אורגני.

מה אנו למדים מסיפור זה?

כולנו רוצים תוצאות מהיום למחר, בכל דבר. בין אם מדובר על טיפול זוגי או שמדובר על קידום / בניית אתר- אנו פשוט רוצים תמורה מיידית לכספנו. אין ספק שממש כיף ונעים לקבל לקוחות מיידים על ידי פרסום בגוגל. אך קידום אתרים אורגני הוא משהו שכל אתר הרוצה להתקדם חייב לבצע. קידום אתרים בגוגל, באופן אורגני, משחרר אתכם מהתלות המוחלטת בגוגל, אם תחליטו להוריד קצת מהתקציב של הפרסום- אתם לא תפגעו בצורה דראסטית, אתם פשוט תמשיכו כרגיל, כאשר האתר ממשיך להביא פניות על בסיס שוטף דרך המיקום האורגני של האתר.

וחוץ מזה- למה להסתפק ב- 20 אחוזים?

בנוסף לעובדה שבעת פרסום ממומן ללא שום קידום אורגני אתם בעצם כבולים לגוגל, סה"כ, פרסום בגוגל מכניס לכם כ- 20 אחוזים מהגולשים – ומכאן מהלקוחות הרלוונטים. 80 אחוזים מהגולשים מקליקים על התוצאות האורגניות! המספרים מדהימים - וכל שנה הם רק משתפרים. אם אתם מסתפקים בלקוחות המגיעים דרך הפרסום הממומן, תחשבו מה ייקרה כאשר תכניסו לקוחות דרך קידום אתרים אורגני! פשוט תגדלו ב- 60 אחוזים!
המספרים מדברים בעד עצמם, כדאי לבצע פרסום בגוגל, זה אפקטיבי וטוב, אבל חייבים, פשוט חייבים, לבצע קידום אתרים אורגני תוך כדי.

רק הצלחה.

בכל שאלה בנושא בניית אתרים וקידום בגוגל, פנו אלינו, Dreamzone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח