קידום אתרים ושיווק עסקים בפייסבוק ובמדיה החברתית

נובמבר 03, 2022

קידום אתרים הפך בעשור האחרון ממושג ערטילאי למקצוע פופולארי בכל העולם. מאז כניסתו של גוגל כמנוע חיפוש מוביל, החלו להופיע סטנדרטים ותקנים לקידומם של אתרים ברשת. אחד הדברים שניתן לומר כיום באופן ברור על מהפיכת המידע, הוא שאין רגע מנוחה.בכל יום מתעדכנים חידושים, נולדות תוכנות חדשות ויש להיערך ולהתאים את עצמנו ואת האתרים שלנו מחדש. בדיוק שהיינו בטוחים שגוגל כבר כבש את העולם, התפרצה בעולם מגיפת ה- web 2.0 ובראשה הרשת החברתית פייסבוק שהפכה לתאגיד ענק שעבר בכמות החיפושים שלו את גוגל ויוטיוב בשנה האחרונה. הכניסה המאסיבית של פייסבוק לשוק חייבה את בעלי האתרים ובעיקר את כל מי שמתפרנס משיווק באינטרנט למחייתו, לעשות את ההתאמות ולהשתלב גם בפייסבוק.

איך מתבצע קידום אתרים בפייסבוק?

לאחר שהבנו כבר שלא ניתן להתחמק ולהתעלם מהפייסבוק, ואם לא נהיה שם זה פשוט יהיה בעוכרינו ויפגע בפוטנציאל העסקי שלנו – אפשר להתחיל ללמוד כיצד משווקים בפייסבוק. הדרך הבסיסית ביותר עבור קידום אתרים בפייסבוק היא באמצעות בניית דף אוהדים. בניית דף אוהדים היא מאוד פשוטה והיתרון הגדול ביותר שלה היא שדפים עסקיים מקודמים גם במנוע החיפוש של גוגל. כיום כבר ניתן לזהות מגמה של הצטרפות מוחלטת של כל המותגים לפייסבוק. לאחר שבניתם דף , עליכם ללמוד לעשות את השילוב בין הנוכחות שלכם בפייסבוק לבין הנוכחות של פייסבוק באתר שלכם. פייסבוק הכניסה עדכונים מרובים בתקופה האחרונה, כך שכיום כל אתר יכול להוסיף לכל אחד מדפי הנחיתה שלו את האופציה לעשות like על כל מאמר וכמובן שניתן לצרף תיבת אוהדים מהפייסבוק לאתר שלכם – כך שתוכלו לצרף אוהדים לדף אונליין דרך האתר ובכך להגדיל משמעותית את הנוכחות שלכם ברשת ואת הבאזז שאתם יוצרים.

קידום אתרים בפייסבוק מתבצע באמצעות שתי דרכים עיקריות:

  1. בניית דף אוהדים ושילובו באתר העסק שלכם.
  2. קמפיין מודעות ממומנות בפייסבוק.  בדיוק כמו גוגל אדוורדס, יש לכם את האפשרות ליצור קמפיין ממומן גם בפייסבוק.  קמפיין זה אף יעיל יותר מאשר הקמפיין בגוגל , שכן הוא מאפשר לכם פילוח ממוקד יותר.

אימוץ פייסבוק ומדיות חברתיות לקידום עסקים

אם מסתכלים על תהליך האבולוציה של שיווק ופרסום של עסקים בעולם, ניתן לזהות מגמה הולכת וגדלה של פרסום מפולח וממוקד בפחות כסף. משיווק בעיתונות ארצית עברנו לשיווק וקידום באינטרנט ובמנועי החיפוש עד שהחל קידום ושיווק ברשתות חברתיות בדגש על קידום עסקים בפייסבוק. בעבר קידום עסקים היה בעיקר בתקציב גבוה מאוד, כשעיקר הפרסום הופנה לעיתונים ואמצעי המדיה השונים כמו הטלוויזיה והרדיו. פרסום זה התאפיין בשיווק להמונים, בשאיפה שככל שנשקיע יותר כסף ונזכה לחשיפה גבוהה יותר בכל בית ובית – כך גם תגדל המודעות למוצר שלנו וכך גם יגדלו המכירות. נושא זה הקשה מאוד בעבר על עסקים קטנים שרצו לצמוח ולעיתים נאלצו להשקיע את כל כספם בשביל לזכות לחשיפה ראשונית, שגם זו ללא פילוח , לא הועילה יותר מדי להגדלת כמות הלקוחות וההכנסות של העסק. עידן האינטרנט הפך את עולם העסקים הקטנים למציאותי, מוחשי ואפשרי. בעידן המדיה הדיגיטאלית יכול כל בעל עסק להקים לעצמו אתר תדמיתי בתקציב לא גבוה ולקדם אותו במנועי החיפוש. דבר זה יכול לקדם כל עסק ולמקם אותו בחזית החשיפה בתחומו על אף שמדובר בעסק קטן.

ההתפתחות האבולוציונית של מנועי החיפוש הובילה ללידת דור הרשתות החברתיות, בראשן רשת פייסבוק. פייסבוק היא רשת חברתית שגדלה בקצב מטאורי וכיום היא נחשבת לרשת המובילה בעולם שמרכזת את כמות הגולשים הגבוהה ביותר למשך הזמן הגבוה ביותר.

קידום עסקים בפייסבוק – טיפים חשובים:

קידום עסקים בפייסבוק מתבצע באמצעות שני אמצעי שיווק עיקריים:

  • בניית דף אוהדים בפייסבוק וקידום באמצעות קמפיין של מודעות ממומנות להגדלת החשיפה וכמות הגולשים בדף האוהדים ובאתר שלכם.
  • פייסבוק משמש כיום כאמצעי שמפנה גולשים רבים לאתרים שונים ברשת – בעיקר באמצעות דפי האוהדים של המותגים והעסקים השונים.
  • הטיפ העיקרי והחשוב ביותר בכל הקשור לרשתות חברתיות הוא – אינטליגנציה רגשית וחברתית. עליכם להבין שאולי קידום עסקים בפייסבוק עשוי להביא לכם תועלת רבה , אך הוא גם עלול לעשות למותג שלכם נזק רב אם לא תשווקו בצורה נכונה.
שיווק עסקים בפייסבוק - DreamZone

עליכם להבין שהגולשים שלכם נמצאים באזור מאוד אישי ואינטימי, ושיווק באזורים אלה עלול להתפרש לא נכונה ולגרום להדחקה וסלידה מהמוצר והמותג שלכם. במהלך קידום עסקים בפייסבוק זכרו שאתם מייצגים עסק.  בנו דף אוהדים ופרופיל עסקי מרשים ומקצועי.  הוסיפו תמונות ופרטים אישיים להגברת האמינות. שתפו את האוהדים שלכם ויצרו עבורם נושאים מעניינים לשיחה ודיון. רצוי שתעניקו לאוהדים שלכם בפייסבוק דיבידנדים והעדפות על פני אלו שלא אוהדים אתכם. האוהדים שלכם חייבים להרגיש ייחודיות – פרסמו מבצעים עבורכם, שתפו אותם בדוגמיות של מוצרים חדשים ובקמפיינים חדשים לפני כולם.

אינטליגנציה רגשית היא חשובה אך היא לא הכול.  בסופו של יום עליכם להביא גולשים לאתר שלכם ואולי אף להפוך אותם ללקוחות. צרו קישורים רבים בין דף האוהדים שלכם בפייסבוק לבין האתר שלכם ברשת. קידום עסקים בפייסבוק נשען רבות על הסינרגיה בין האתר לבין דף האוהדים.

טיפים למשווקי עסקים בפייסבוק

קשה להתעלם מהתופעה התרבותית שנקראת רשתות חברתיות ובראשן פייסבוק. המדיה החדשה והרצון לשתף שינו את המגמות בעולם הפרסום והפכו את הפרסום להרבה יותר אישי והרבה יותר רגשי. פתאום שיווק בפייסבוק נחשב לאחת הדרכים היעילות להגיע לקהל יעד איכותי וממוקד, פתאום כל מותג נמצא בפייסבוק  - חלק עם דפי אוהדים, חלק עם פרופיל משתמש, חלק פתחו קבוצה ועוד...

השיווק בפייסבוק עבור מותגים ועסקים עשוי להיות מאוד מבלבל. ישנן כל כך הרבה אפשרויות עם כל כך הרבה שמות – שקשה להחליט ולקבוע מהי האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר לפעול.

שיטות שונות לשיווק בפייסבוק

  1. פרופיל אישי -  זוהי הדרך הבסיסית ביותר והיא טובה עבור משתמשים פרטיים ולא עבור עסקים ומותגים. פרופיל מוגדר עד 5000 חברים ומאפשר צירוף חברים רק על ידי פנייה פיזית. עם כרטיס פרופיל אישי תוכלו לצרף חברים , לרשום על הקיר שלהם, לשלוח להם הודעות ולשתף אותם בסטאטוסים, תמונות וסרטונים.
  2. קבוצה – יצירת קבוצה בפייסבוק מתאפשרת רק לאחר שאתם בעלי פרופיל משתמש. זהות מייסד הקבוצה חשופה לגולשים , כשכל קבוצה סובבת סביב פעילות , אג'נדה או רעיון מסוים. ניתן להצטרף לקבוצה על ידי כפתור join  שיש בכל קבוצה וכמובן שניתן לפנות לחברים פיזית בפייסבוק כדי שיצטרפו.
  3. דף קהילה – תוסף שנכנס רק לאחרונה בפייסבוק והוא מאפשר פתיחת דף עבור נושא כלשהו עליו ניתן ליצור דיונים ונושאי שיחה. דף קהילה אינו מיועד עבור מותגים וקידום עסקים , אלא יותר עבור נושאים כלליים שמרכזים גולשים שונים.   דוגמאות לדפי קהילה-  דף בנושא בניית אתרים, דף בנושא רעיון מסוים. זהות מייסד דף קהילה אינה גלויה לגולשים.  בדף עצמו ניתן לראות סטאטוסים של גולשים שחברים בקהילה. דפי קהילה רבים הפכו לקרקע עבור הכנסת תכני ויקיפדיה ויצירת ויקיפדיה שיתופית בתוך הפייסבוק.
  4. דף אוהדים – האופציה הטובה ביותר עבור שיווק בפייסבוק. בדף אוהדים אין הגבלת חברים / אוהדים וזהות המייסד אינה גלויה. דף אוהדים הנו האמצעי היחידי שחשוף למנועי החיפוש – על כן, דף אוהדים שיהיה בעל אוהדים רבים – יקודם גם בגוגל. ניתן כיום לבנות דף אוהדים על בסיס הפלטפורמה הבסיסית של פייסבוק וניתן גם לבנות דפי אוהדים מעוצבים באמצעות שימוש בשפת FBML.
  5. שיווק בפייסבוק באמצעות קמפיין ממומן – במידה ואתם מעוניינים להגדיל את החשיפה של המותג שלכם בפייסבוק או לעודד כניסות לדף האוהדים – דרך יעילה תהיה באמצעות ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק. באמצעות קמפיין ממומן תוכלו לפלח את קהל היעד שיצפה במודעות בצורה ממוקדת ולהרוויח אוהדים וכניסות רבות לדף האוהדים וכמובן לדפי נחיתה באתר שלכם.

לכל שאלה בנושא שיווק וקידום עסקים בפייסבוק, אל תהססו לפנות אלינו, DreamZone.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח