בניית אתר תדמית שיווקי באינטרנט

מאי 17, 2016

בניית אתר תדמית שיווקי באינטרנט

בניית אתר תדמית שיווקי ומכירתי הוא צעד חשוב ואף קריטי להצלחת עסקים קטנים-בינוניים. היכולת להביא את השירות והמוצר ללקוח בלחיצת כפתור היא הזדמנות בלתי רגילה להגיע ללקוחות חדשים ולהרחיב את העסק שלכם בצורה יעילה ויחסית לשאר השיטות גם מאוד זולה. מחירי האתרים משתנים בין ספק לספק אך ניתן לומר שהמחירים נעים בין 3000-8,000 ₪ לאתר תדמית תלוי מי עושה ומה עושה. ההשקעה היחסית קטנה הזו יכולה להזניק את העסק שלכם קדימה. וזאת על ידי ניהול נכון של הפרויקט ושימוש באנשי מקצוע טובים ומנוסים.

תכנון מוקדם

על מנת שאתר התדמית שלכם יעניק לכם את מה שאתם רוצים יש צורך לתכנן את התהליך בקפידה רבה ולדעת בדיוק מה אתם רוצים להשיג באמצעות האתר הזה. בניית אתר תוך כדי ריצה ללא מחשב מוקדמת יגרום לכם לנזק כלכלי ואיבוד של זמן יקר שבעידן של היום אין לנו. זמן הוא מרכיב חשוב ואתר אינטרנט ותיק הוא פרמטר חשוב מאוד מכל הבחינות לכן אל תדחו את בניית האתר שלכם בגלל סיבות לא רלוונטיות נסו לרכז מאמצים לשבת על אפיון ותכנון האתר ורדו עד לפרט הקטן ביותר,אין מקום לקיצורי דרך וכאלה ללא שום ספק יאריכו לכם את הדרך בהמשך. שיש בעיה או עולה סוגיה יש לפתור אותה ולא להגיד "נחיה" עם זה.

חשיבה קדימה

על מנת שאתר האינטרנט שלכם ילווה אתכם קדימה עוד מספר שנים ולא יהיה כלי זמני שיידרס בהמשך כאשר יהיה צורך בשינויים עסקיים או דרישות של לקוחות יש לבנות אתר על בסיס מערכת שתאפשר לכם גמישות טכנולוגית ותהווה בסיס לפיתוחים עתידים. מערכת חזקה עם תשתית טובה תשרת אתכם לאורך שנים ותחסוך לכם כסף בכל הנוגע לשדרוגים ושינויים ברמה הטכנולוגית. מרכיב נוסף הוא יעילות. במידה וכל שינוי ידרוש מכם בניית אתר חדש ייתכן מאוד שהעסק הזה יהפוך להיות לא כלכלי. לכן חשוב מאוד שהמערכת שלכם תהיה כזו ששינויים יקרו בצורה קלה וחלקה.

ליטוש ושאיפה למצוינות

כבר החלטתם על הקמת אתר אינטרנט לעסק שלכם אז למה לא להשקיע ולתת את כל כולם ? האתר הזה יהפוך ביום מין הימים לכלי השיווקי והתפעולי החזק והעיקרי שלכם. השקעה טובה והקפדה על הפרטים תעניק לכם בתור בעלי עסקים תשתית טכנולוגיות שתאפשר לכם התפתחות וצמיחה קונסיסטנטית. עידן האינטרנט לא נעלם אלא רק הופך להיות חלק יותר גדול מחיינו היום יומיים. כמות הזמן שאנחנו מבלים מול המחשב גדלה באופן חד משמעי וככזה כמות הזמן שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם ישהו באינטרנט גדל וכך הסיכוי שלכם לגייס עוד לקוחות ולהרחיב את העסק. הקפידו לשכור את אנשי המקצוע הטובים והמוכשרים ביותר. חיסכון של כסף פה יעלה לכם בעתיד וכפי שכבר נאמר פה ההשקעה באתר איכותי וטוב היא קטנה באופן יחסי אל מול כול השקעה שיווקית אחרת רק שמקרה של אתרי אינטרנט טובים התועלת מגיעה מהר מאוד ולאורך זמן.

שיווק עסקים באינטרנט ולמה בכלל צריך שיווק באינטרנט?

שיווק באינטרנט נכנס רק בעשור האחרון ומאז טרף את כל הקלפים של כל עולמות השיווק שהכרנו עד היום. שיווק באינטרנט נחשב כיום לשיטת השיווק המובילה והאפקטיבית ביותר. עולם השיווק הנו עולם תחרותי מאין כמותו, כשמחלקת השיווק נחשבת למחלקה שמקבלת את התקציב הגבוה ביותר במרבית החברות והעסקים. תפקידה של מחלקת שיווק הוא החשוב ביותר - להביא לקוחות ובמילים אחרות מחלקת השיווק היא האחראית להביא את הכסף וההכנסות לעסק. עלויות של שיווק תמיד נחשבו לגבוהות, בעיקר בגין הוצאות פרסום במדיומים שונים. עלויות פרסום ושיווק במדיומים כמו הטלוויזיה, הרדיו והעיתונות הכתובה נחשבות לגבוהות מאוד ואף לבלתי אפשריות עבור עסקים קטנים שרוצים לזכות בנתח פרסום שיניב להם לקוחות חדשים לעסק. אך כמו שכבר נאמר, מאז שהחל שיווק באינטרנט הכול אפשרי ולכולם. האינטרנט כיום מספק לנו כלים ויכולות רבות לקדם מותגים ולמשוך אליהם גולשים רלוונטיים שיניבו יותר מכירות ויותר שיווק ממוקד לקוח.

בשנים הראשונות של האינטרנט, כשמותגים רבים עדיין הסתכלו בסקפטיות על העסקים המפנים משאבים לשיווק אינטרנטי, הכול עדיין היה בגדר סימן שאלה. כיום כבר ברור מעל כל צל של ספק שמותג או עסק שלא משווק את עצמו באינטרנט – פשוט מאבד נתח שוק יקר שללא ספק עולה לו באיבוד נקודות וכסף מול המתחרים שלו. שיווק באינטרנט אפשרי לכל אחד. גם בעל עסק קטן יוכל להקים אתר ולקדם אותו בביטויי מפתח לראש תוצאות החיפוש האורגניות. הגולש שיחפש אתר בתחום מסוים, לא יהיה מודע שהגיע לעסק קטן או גדול וכך נפתח מרחב פעולה לעסקים קטנים באמצעות שיווק באינטרנט.

שיטות השיווק השונות

השיטה הבסיסית והראשונה לעשות שיווק באינטרנט היא באמצעות קידום אתרים. קידום אתרים אורגני מתאפשר באמצעות הוספת תכנים וקישורים לאתר – שיקדמו אותו על ביטויים ומילות מפתח. שיטה זו לוקחת זמן רב אך עוזרת למתג את העסק כשהוא ניצב בראש תוצאות החיפוש בביטויים תחרותיים. כך אם למשל תדורגו במקום הראשון בביטוי כמו קידום אתרים למשל – זה יקנה לכם נקודות מיתוג. לצד קידום אורגני ישנו קידום ממומן, בו תוכלו לפרסם פרסומות במנוע החיפוש ובשלל אתרים ברשת – שיגדילו את החשיפה למותג שלכם ויובילו גולשים חדשים לאתר שלכם. בשנים האחרונות, השיווק האפקטיבי ביותר מתרחש במקום בו זמן השהייה של הגולשים הוא הרב ביותר- רשתות חברתיות. שיווק במדיה חברתית באינטרנט מאפשר לכם לייצר קהילה של גולשים סביב המותג שלכם. באמצעות רשתות כמו פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ואתרים נוספים, תוכלו לקבל שיווק ויראלי שיוביל לחשיפה של גולשים רבים ברשת. כך סרטונים מסוימים ביוטיוב למשל, הובילו לחשיפה של מיליוני גולשים – דבר שהוסיף קידום רב לעסקים רבים.

שיווק עסקים במדיה החברתית

אחד הדברים המעניינים ביותר באינטרנט הוא שאין רגע דל,  בכל יום ישנם חידושים, שיטות ואסטרטגיות חדשות לנהל קמפיינים ברשת האינטרנט. שיווק באינטרנט החל מקידום אתרים בפורומים ואינדקסים, התחלק בהמשך לקידום אתרים באופן אורגני או ממומן, שימוש באתרי בלוגים והצעקה האחרונה – דור ה- web 2.0  שמתבסס על שיווק ברשתות חברתיות. ככל שהזמן עובר ורשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ואחרות, מושכות אליהן יותר גולשים ליותר זמן – כך הופך שיווק באינטרנט קודם כל לאסטרטגיית שיווק במדיה חברתית.

בניית אתר תדמית שיווקי באינטרנט

מדיה חברתית – מה זה?

ניתוח הגולשים ברשת הראה שבשנים האחרונות חל שינוי גדול מאוד באופי התנועה של גולשים באינטרנט.  זה החל כשיטוט בגוגל ומציאת אתרים שונים , תוך שימוש שוטף בדואר אלקטרוני ושירותים שונים.  אך מאז שרשתות חברתיות נכנסו לתמונה , החלו גולשים להעביר את רוב זמנם בתוך רשתות חברתיות שונות כשהמטרה של כל גולש / מותג / בעל עסק , הינה לקדם את עצמו ולייצר סביבו קהילה חברתית של גולשים.
שיווק במדיה חברתית הפך לשיטת השיווק האפקטיבית ביותר , שכן היא מניעה קהילות של גולשים שמשתפים ומעבירים ביניהם מידע הקשור למותג או לעסק שלכם – ואין דרך טובה יותר מלמתג את עצמכם.

שיווק במדיה חברתית

שיווק במדיה חברתית מתחיל קודם כל באפיון המוצר שלכם והבחנה לאיזה מדיה חברתית הוא מתאים. שיווק במדיה חברתית, כשם שהוא יכול להעצים את המותג שלכם ולהפוך אותו להצלחה מסחררת – כך הוא גם יכול לשרוף את השם של המותג שלכם - אם אתם נכנסים לניהול ושיווק במדיה חברתית – עליכם לעשות זאת בצורה נכונה ומובנית. קודם עליכם לאתר את הרשת המתאימה לכם - זה נכון שפייסבוק וטוויטר הם השמות הגדולים והמוכרים, אך בסקירה קצרה תגלו שכיום ישנן רשתות חברתיות ואתרים ממוקדי נישה שיוכלו להתאים לכם הרבה יותר. כך למשל יש את קהילת מייספייס עבור יוצרי המוזיקה, ואת קהילת לינקדאין עבור מטרות עסקיות. בחו"ל הנושא מתקדם עוד יותר, כשכל תחום ישנה קהילה ונישה ממוקדת שמרכזת גולשים באותו תחום. כך תוכלו למצוא מדיה חברתית בנושא אילוף כלבים,  מתכוני בישול וכל נושא שיעלה על דעתכם.

ניהול השיווק במדיה החברתית

לאחר שבחרנו את הרשת והמדיום בו אנו רוצים לשווק ולקדם עלינו לבנות את הקמפיין והאסטרטגיה בו נקדם את המותג שלנו באותה רשת.
השלב הראשון הוא התוכן – מהי מטרת הקמפיין, מהם התכנים שיוזנו בקמפיין והכי חשוב-  מהו הערך המוסף שיינתן לגולשים שלנו.
על מנת שקמפיין או דף אוהדים בפייסבוק יצליח בצורה טובה עלינו לתת ערך מוסף לגולשים שלנו – מבצע ייחודי / דיבידנד לגולשים ולקוחות המותג וכדומה.
לא די באספקת תכנים על המותג שלכם – זה לא תמיד מעניין ואף יכול להתפרש כהטרדה מצד חלק מהגולשים שמקבלים הזמנה מכם להצטרף למדיה החברתית שלכם.
השלב השני הוא יצירת אינטראקציה.  עליכם לעודד את הגולשים שלכם ליטול חלק בפעילויות המדיום שלכם.   שתפו אותם וצרו דיונים ונושאי שיחה שיגרו אותם להיות פעילים במדיום שלכם.

מקומות טובים לשיווק במדיה חברתית:

יוטיוב – לסרטונים ויראליים, פייסבוק, טוויטר, לינקדאין,  מייספייס, בלוגים ועוד. כמו כן ניתן לחפש רשתות חברתיות ממוקדות יותר - רלוונטי בעיקר בחו"ל אך גם בארץ מתחיל לתפוס תאוצה.

מעוניינים לשווק את אתרכם באינטרנט? פנו אלינו ליעוץ מקצועי. DreamZone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח