הכוח האדיר שבקידום אתרים באינטרנט

יולי 31, 2019

ככל שהשימוש באינטרנט בכלל ובמנועי החיפוש בפרט גובר, כך עולה הצורך בשירותי קידום אתרים באינטרנט. מנועי החיפוש סורקים באופן שוטף את האתרים ברשת ומחפשים את האתרים החמים והאטרקטיביים ביותר שמספקים את חווית הגלישה והערך המוסף הגדול ביותר לגולשים. קידום אתרים באינטרנט , נחשבת לעבודה שוחקת שיש לעשות באופן שוטף ולאורך זמן על מנת שהאתר שלכם יהיה מקודם בראש תוצאות מנועי החיפוש.

קידום אתרים יכול להיעשות בכמה דרכים עיקריות

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא קידום האתר במנועי החיפוש, כך שהאתר שלכם יקודם לראש תוצאות החיפוש שמופיעות בגוגל / יאהו / בינג ומנועי חיפוש אחרים. זה היה גוגל שנתן את פריצת הדרך המשמעותית ולמעשה הכתיב לכולנו את הכללים לקידום אתרים אורגני. קידום אתרים אורגני נשען על פרמטרים רבים, החשובים שבהם: וותק האתר, התוכן באתר ומספר הקישורים הנכנסים אליו. עבודת קידום אתרים אורגני תעבוד מצד אחד על פנים האתר – תערוך את הכותרות ותעצב את הדפים כך שיהיו נגישים בצורה האופטימאלית למנועי החיפוש לסרוק אותם. בנוסף תיעשה עבודת חוץ אתר, בה יוספו קישורים רבים מאתרים שונים ברשת.

קידום אתרים בתשלום

קידום אתרים בתשלום הוא למעשה פרסומות ממומנות אותן ניתן לפרסם באינטרנט. המודל הנפוץ ביותר הוא CPC בו משלמים לכל פעם שגולש מקליק על מודעת הפרסום שלכם ומובל לאתר שלכם. מודעות פרסום ממומנות ניתן למקם לצד תוצאות מנועי החיפוש האורגניות. בנוסף ניתן למקם אותם באתרים שונים ברשת שעוסקים בנושאים הקשורים לתחום הפעילות שלכם – כך תבטיחו מיקוד מרבי לגולשים שייראו את המודעה.

קידום פסול

בשנים האחרונות מורגשת זילות בקידום אתרים, כך טוענים אלפי גולשים שהם מקדמי אתרים מקצועיים , כשלמעשה הם לא עברו הכשרה מקצועית כלשהי. גולשים אלה ואנשים שמקדמים את האתר שלהם באופן עצמאי, עלולים לעשות נזק לאתר שלהם ואף לגרום לו להיעלם מדפי תוצאות החיפוש. ישנם כללים חשובים לדרכים כשרות לקידום אתרים – עמדו בהם או הסתכנו בהיעלמות ממפת האתרים ברשת – דבר שיפגע בוודאות בהכנסות שלכם.

קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים בתשלום לגוגל ופייסבוק

פרסום באינטרנט הנו הכרחי עבור קידום האתר שלכם ומיתוג העסק שלכם. לאחר שבניתם והעליתם אתר לרשת, אתם רק בתחילת הדרך ועליכם להשקיע זמן ותקציב בקידומו ומיתוגו ברשת. המטרה העיקרית של פרסום באינטרנט היא ליצור חשיפה ולייצר תנועה של גולשים לאתר שלכם. עליכם לדאוג שהאתר שלכם מכירתי וממיר גולשים לקונים. קידום אתרים בתשלום נחשב לאחת הדרכים המועדפות והנפוצות לקידום אתרים רבים.

מה זה גוגל אדוורדס?

הדרך הנפוצה ביותר לקדם כיום קידום בתשלום הוא באמצעות גוגל אדוורדס. גוגל אדוורדס הוא תכנית הפרסום של גוגל שמהווה את מרבית ההכנסות של גוגל. גוגל אדוורדס הנו ממשק פשוט וקל שמאפשר לנו לפרסם את העסק שלנו באמצעות מודעות פרסום ממומנות בשלל מקומות ברשת.  מודעות גוגל אדוורדס ניתנות לפרסום לצד תוצאות החיפוש בגוגל ובנוסף באתרים רבים ברשת שמאפשרים למקם פרסומות באתר שלהם. היתרון של גוגל אדוורדס הוא המהירות בה ניתן להעלות מודעה לרשת. מפרסמים בגוגל אדוורדס משלמים לפי שלל מודלים – הנפוצים בהם – תשלום לכל קליק, תשלום לפי מספר חשיפות למודעה ועוד.

מהם היתרונות בקידום אתרים בתשלום?

  1. פרסום בתוך מספר דקות. יצירת מודעה בתשלום יכולה להיות באוויר בתוך מספר דקות מרגע רצונכם לפרסם. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לממשק גוגל אדוורדס ולפרסם.
  2. פילוח ממוקד של קהל. המודעות יפורסמו רק במקומות ובמוקדי חיפוש הקשורים למוצר שלכם.  על ידי בחירת מילות מפתח תוכלו לבחור מי הלקוחות שיראו את המודעות שלכם.
  3. שליטה על עלויות. בקידום בתשלום אתם בוחרים את גובה התקציב שלכם ולפיו אתם קובעים מתי לפרסם מודעות ומתי להפסיק – כך תוכלו לנהל נכונה את התקציב שלכם.

קידום בפייסבוק

זה התחיל כמשהו חברתי והפך לרשת הנפוצה ביותר בעולם – פייסבוק הרשת שהתעבורה בתוכה הופכת אותה למדינה השלישית בגודלה בעולם. משווקים הבינו את חשיבותה של פייסבוק בקידום ברשת והחלו לפרסם שם את העסקים שלכם. עם הזמן הוסיפו פייסבוק אפשרות של בניית מודעות ממומנות בתוך פייסבוק – ממש כמו גוגל אדוורדס. היתרון של פייסבוק הוא שהפילוח שלה הרבה יותר ממוקד. דרך פייסבוק תוכלו לברור את קהל היעד שלכם בין גברים , נשים ולפי גילאים שונים.

קידום אתרים בתשלום הוא דרך נהדרת לפרסם את עצמכם ולהביא לקוחות חדשים לעסק שלכם.

כמה מילים על קידום בפייסבוק לאתרים ועסקים

התחרות העצומה שמתגברת מיום ליום בכל הקשור לשיווק באינטרנט, מחייבת אותנו לתקוף ולעבוד במקביל בכל החזיתות. פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, כבר עברה את גוגל בכמות הכניסות ובזמן השהייה של גולשים ברשת ועל כן קידום בפייסבוק הוא בגדר הכרחי לכל מותג או עסק שפועל באינטרנט. 

לחלק מהמותגים זה לקח יותר זמן, חלק עדיין נחושים להישאר בחוץ כי פייסבוק היא רשת לצעירים. אז הרשו לנו לתקן אתכם, פייסבוק היא כיום רשת שפונה לכל הציבור. פילוח של הרשת מראה שכשם שישנם צעירים רבים ברשת, נתח גדול לא פחות הוא נתח הכולל אוכלוסיה מעל גילאי 30 , 40 ואף מעל גילאי 50 ו- 60. רק בארץ פייסבוק מרכזת למעלה מ- 3 מיליון גולשים שפוקדים את האתר כמעט מדי יום.

עבור עסק זהו מידע חשוב שאסור להתעלם ממנו. קל וחומר לאור העובדה שרשת חברתית היא דרך נהדרת לעשות שיווק מפולח וממוקד, לפנות לקהל היעד שלכם במקום הכי אישי והכי פרטי, כשאת ההמלצות למוצרים הוא מקבל מתגובות חיוביות מחבריו ומגולשים אחרים ברשת.

קידום בפייסבוק – הלכה למעשה

קידום בפייסבוק נועד עבור מותגים ועסקים שרוצים להגדיל את הנוכחות שלהם ברשת. עבור עסקים יצרה פייסבוק את האפשרות לבנות דפי אוהדים. דפי אוהדים מאפשרים לכם לצרף אוהדים לדף המסקר את פעילויות החברה ומאפשר לכם לנהל באופן שוטף ויומיומי את הקהל שמכיר ואוהד את המותג והמוצרים שלכם. קידום בפייסבוק באמצעות דף אוהדים היא דרך נהדרת לשמר את מאגר הלקוחות שלכם קרוב אליכם. במקום שירותי ניוזלטר והסתכנות מתופעת הספאם, תוכלו כיום לצרף אוהדים שמביעים הסכמה להמשיך לקבל עדכונים מכם אונליין. בדפי האוהדים תוכלו ליצור מבצעים מיוחדים שיהיו חשופים רק עבור הגולשים שחברים בדף שלכם. כמו כן תוכלו לייצר ממשק של הפניות קישורים מהדף לאתר וכך קידום בפייסבוק גם ישפיע ישירות על קידום האתר שלכם בגוגל.

בעידן בו רשתות חברתיות הפכו לנישה שמושכת ומרכזת את הגולשים באותו מקום למשך זמן רב, גם מנועי החיפוש לא מתעלמים מהתופעה ומודעים לכך שישנה חשיבות גדולה לקידום בפייסבוק של מותגים.  
יותר מכך,  גוגל כיום יודע לזהות ולפלח כניסות של גולשים לאתר דרך הפייסבוק והוא מקנה ערך רב לכניסות אלו.

תוכלו לחזק את הקידום שלכם בפייסבוק באמצעות מודעות קמפיין ממומן שיפנו אף הן לאתר הבית שלכם ו/או לדף האוהדים שלכם.

ליעוץ מקצועי עבור קידום העסק ו\או האתר שלכם ברשתות החברתיות בכלל וגוגל בפרט, פנו אלינו, DreamZone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח