קידום אתרים בגוגל והבנת מנוע החיפוש האדיר

יולי 30, 2019

קידום אתר באינטרנט בכלל ועסקים בפרט

אם הייתם רוצים לפתוח עסק, חנות פיזית, במקום כלשהו כיום, היכן הייתם מעוניינים לפתוח אותו – האם הייתם רוצים לפתוח חנות במקום פינתי ושקט ללא תנועה מרובה של עוברים ושבים או שמא הייתם מעדיפים למקום אותו בשדרה בולטת במרכז תל אביב? התשובה שרובכם יענו ודאי תתבסס גם על שיקולי עלות, שכן שכירות וארנונה של חנות במרכז תל אביב תעלה כסף רב לעומת חנות במקום פינתי. מה תגידו אם נאמר לכם שבימינו כל אחד יכול לפתוח חנות באמצע השדרה הכי מרכזית, בין כל המותגים הגדולים, להתחרות בהם שווה בשווה, וכל זה בעלויות לא גבוהות. האם הייתם מאמינים? היום זה אפשרי. איך? קידום אתר באינטרנט!

מה זה קידום אתר?

בעולם הווירטואלי בו אנו חיים, משמשת רשת האינטרנט כמשאב זמן עיקרי בחיינו, בה אנו גולשים, משוחחים עם חברינו, משתפים קבצים, עובדים ואף עושים רכישות של מוצרים. כיום, לכל חברה, עסק או חנות, ישנו אתר באינטרנט שמאפשר רכישה ושיטוט במוצרי החברה היישר בלחיצת כפתור מהבית. מה שהופך את החנות שלנו לאטרקטיבית היא ההופעה של האתר שלנו בתוצאות החיפוש של הגולשים במנועי החיפוש. קידום אתר הוא למעשה הדרכים השונות שלנו להוביל לחשיפה גבוהה של גולשים לאתר שלנו ולתנועה מרובה של גולשים שתוביל להוספת לקוחות לאתר.

שיטות קידום אתר

קידום אתר נעשה כיום בשלל דרכים שונות ולמעשה, התחום הפך כה נפוץ, שכיום ישנן אלפי חברות שונות ברחבי העולם שמספקים שירותי קידום אתר לאתרים רבים שמתחרים בשלל תחומים תחרותיים. הדרך הראשונה, המוכרת והבולטת היא קידום אתר בשיטה אורגנית. קידום בשיטה זו מתייחס לקידום האתר במנועי החיפוש. קידום זה מתבסס על קידום מילות מפתח אותן מחפשים הגולשים. הקידום מסתמך על מאות פרמטרים, ביניהם ותק האתר, התוכן והקישורים הנכנסים לאתר. דרך נפוצה נוספת היא קידום אתר ממומן. קידום ממומן מתייחס למודעות גוגל אדוורדס שמופיעות לצד התוצאות האורגניות במנועי החיפוש ובאתרים השונים. מודעות אלה ניתן לפרסם על סמך תוצאות בלבד – הקלקה, פעולה או חשיפה של גולשים למודעה.

מאז כניסתן של הרשתות החברתיות , נשען קידום אתר בעיקר על פורומים, בלוגים וכמובן הרשתות החברתיות – בראשן הפייסבוק והטוויטר. כיום באמצעות שלל רשתות חברתיות, תוכלו לפלח ולמצוא את הגולשים שלכם לפי תחומי העניין שלהם ולשווק בצורה מפולחת וממוקדת – בצורה שתוביל להגדלת מכירות ושיווק יעיל.

לידת חברת גוגל ומקצוע קידום האתרים

בשנת 2001 בראו סרגיי ברין ולארי פייג' את גוגל. ביום הראשון נבראו אתרי תדמית. ביום השני נבראו אתרי מסחר אלקטרוני וביום השלישי אתרי קהילות גולשים – פורטלים. ביום הרביעי נבראו אתרי פורומים ואינדקסים. ביום חמישי נבנו הבלוגים והאתרים האישיים. ביום שישי נבראו התכנים והקישורים באתרי האינטרנט וביום השביעי נולד המקצוע והתחום שיקבע מה ידורג לפני מה – קידום אתרי אינטרנט. בקצרה, כך נולדה המהפכה הדיגיטאלית.

למה צריך קידום אתרי אינטרנט?

מאז הקמתם של אתרי אינטרנט וכניסתו של גוגל כמנוע חיפוש המדרג כל אתר ואתר , נכנס לפעולה תחום ומקצוע חדש בשם קידום אתרי אינטרנט. קידום אתר באינטרנט כולל את כל השיטות והדרכים להביא אתר לראש תוצאות החיפוש האורגניות, כך שברגע שתוקלד שאילתה כלשהי בגוגל הקשורה לאותו אתר – הוא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות. המסחר באינטרנט הוא על מילות מפתח.  ככל שהאתר שלנו יקודם למעלה יותר , במילות מפתח תחרותיות יותר (מילות מפתח שמחפשים אותם גולשים רבים) – כך נזכה לתנועת גולשים גבוהה יותר באתר, דבר שמבחינה סטטיסטית יוביל לגדילה של לקוחות האתר / העסק והעלאת הרווחים. בעבר עסק קטן שרצה לפרוץ לשוק , היה מתקשה להתחרות בתאגידים וחברות ענק. באמצעות קידום אתרי אינטרנט בגוגל , יכול כל בעל עסק , קטן כגדול, לזכות בנתח שוק גבוה ותנועת גולשים איכותית באמצעות הקידום.

שיטות קידום אתרי אינטרנט

קידום אתרי אינטרנט נחלק למספר אסטרטגיות מובילות:

  • קידום אורגני: קידום לתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. קידום זה מתבסס על קידום לאורך זמן של האתר בעזרת כתיבת כתבות תוכן שיקדמו מילות מפתח, והוספת קישורים באופן שוטף ממקורות שונים ברשת. קידום אורגני מתבסס על קבלת תנועה של גולשים ממקורות שונים ברשת – כך ניתן לשתול קישורים ולייבא תנועה מאתרים מתחרים, אתרי מאמרים ובלוגים, אתרי רשתות חברתיות ופורומים שונים.
  • קידום בתשלום: לאלו מכם שקצרים בזמן , ניתן להרוויח גולשים רבים באמצעות קידום אתרי אינטרנט בעזרת מודעות ממומנות. פרסום מודעות יכול להתבצע בתוך שעות אחדות, ובו תשלמו על כל גולש שייכנס לאתר שלכם באמצעות לחיצה על פרסומת ממומנת שפרסמתם בגוגל או באתרים אחרים.
  • קידום אתרי אינטרנט באמצעות רשתות חברתיות: מאז כניסתן של רשתות חברתיות, ניתן לייצר הפניה של גולשים רבים מהרשתות החברתיות ישירות לאתר שלכם. הדוגמה הטובה ביותר היא פייסבוק שמפנה גולשים רבים ומשלבת אפשרויות אינטראקציה בין האתר לבין דפי האוהדים של המותג בפייסבוק.
קידום אתרים בגוגל - DreamZone

קידום אתרים בגוגל והבנת מנוע החיפוש האדיר

גוגל, מנוע החיפוש שמאז שנת 2001 יצר סטנדרט חדש ברשת, מנוע החיפוש שנכנס לסלנג של כל שפה. המנוע שיש לו תשובה לכל שאלה שתשאלו – גם לשאלה איך מקדמים אתר בגוגל? מאז השקתו של גוגל, שמה החברה כמטרה לספק תוצאות חיפוש אמינות ורלוונטיות, על כן גוגל מעדכנת ומשדרגת את האלגוריתמים שלה באופן שוטף על מנת לייצר תוצאות איכותיות יותר. גוגל לקח את כל דפי האינטרנט והכניס אותם לאינדקס אחד גדול שעל בסיס פרמטרים שונים יודע לדרג ולסנן אילו אתרים יופיעו מעל אתרים אחרים. זהו הבסיס של קידום אתרים בגוגל.

איך גוגל מחפש?

גוגל משתמש ברובוטים הקרויים עכבישים, שתפקידם  לסרוק באופן שוטף את כל דפי האינטרנט. המטרה היא קודם כל לסרוק את דפי האינטרנט הקיימים ולראות אם חלו בהם שינויים, ובנוסף העכבישים מחפשים גם דפים חדשים ואתרים חדשים שנוספו לרשת – על מנת להוסיפם לאינדקס הדפים של גוגל. הרובוטים של גוגל סורקים בכל יום מיליארדי דפים ברשת. הסריקה שלהם נעה בעיקר אחר תכנים שיוכלו למקד את הרובוט במה האתר עוסק, כשהמשך התנועה הלאה מתבסס על בסיס קישורים. כל קישור מוביל את העכבישים לדפים נוספים הקיימים באתר.

איך עובד קידום אתרים בגוגל?

על כן, קידום אתרים בגוגל חייב לאפשר נגישות מרבית לאותם עכבישים / רובוטים של גוגל. התנועה ויכולת הסריקה באתר, כמו גם הנגישות לסריקת התכנים והקישורים באתר הינה קריטית. קידום אתרים בגוגל מתחיל בהכנת האתר לביקור של אותם עכבישים. על דפי האתר ועל תוכן האתר להיות נגיש וברור לסריקה, על הקוד להיות ברור ולאפשר סריקה מהירה של כל דף ודף. האויבים הגדולים של כל אתר בנושא זה הם הקבצים שמונעים גישה ישירה לתוכן ולקישורים – קבצים כגון Java script , פלאש וכפתורים שונים שמונעים נגישות לתוכן ולקישורים בהם. בבואכם להתחיל קמפיין קידום אתרים בגוגל עליכם קודם כל להכין את האתר שלכם לסריקה קלילה של מנוע החיפוש וכמובן לעזור לו להתמקד על האתר בעזרת תכנים וכותרות שייבנו על בסיס מילות מפתח. על מנת לחזק את מהימנותו של האתר בעיני מנוע החיפוש – עליכם להוסיף קישורים רבים ככל האפשר מאתרים אחרים ברשת.

קידום בגוגל מוגדר היום כמקצוע לכל דבר – שירות שהביקוש אליו גודל בקצב מעריכי בשנים האחרונות. ככל שהתחרות גוברת בהקמת אתרים שונים ברשת, כך נוצר הצורך בשיטות קידום בגוגל – שימקמו את האתר שלנו בתוצאות הראשונות של מנועי החיפוש.

מדוע דווקא קידום בגוגל?

מלבד גוגל ישנם עוד מנועי חיפוש רבים, אז למה תמיד מדברים רק על קידום בגוגל? לצד גוגל אנו מכירים מנועי חיפוש מוכרים נוספים כמו יאהו או BING ובאותה נשימה אפשר להזכיר את השימוש באתרים שמציעים שירותי חיפוש על בסיס השירותים השונים – כמו מנוע החיפוש של וואלה ואתרים אחרים. אז למה דווקא בגוגל?  אם אתם רוצים לשווק עבור קהל גולשים בארץ – קידום בגוגל היא האופציה המועדפת בלי שום ספק. לפי בדיקות , קרוב ל- 90 אחוז מהגולשים בארץ מחפשים בגוגל  את האתרים ברשת. זה אומר שאם אתם רוצים שגולשים ישראלים יגיעו לאתר שלכם – אתם צריכים לקדם את האתר בגוגל.

שיטות הקידום השונות

קידום בגוגל נחלק לשתי שיטות עיקריות: קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני עוסק בקידום האתר בתוצאות החיפוש האורגניות המופיעות בכל חיפוש אחר ביטוי או שאילתה מסוימת בגוגל. קידום ממומן הנו קידום בו משלמים על כל הופעת פרסומת עם קישור לאתר שלכם. בקידום זה אנו משלמים על כל קליק או על חשיפה של גולשים למודעת פרסום לאתר שלנו.  בקידום ממומן, מודעת הפרסום תפורסם מעל ומצדי התוצאות האורגניות בחיפוש בגוגל.

פרמטרים לקידום

כדי לקדם בגוגל עלינו ללמוד את הפרמטרים שמשפיעים על קידום בגוגל. קודם כל עלינו להבין שקידום בגוגל הוא למעשה קידום מבוסס מילות מפתח. זאת אומרת שמה שאנחנו למעשה מקדמים בגוגל הוא מילות מפתח, שבעת שאותן מילות מפתח יחופשו על ידי הגולשים – האתר שלנו יופיע בהתאם לחיפוש אותה מילת מפתח. קידום בגוגל מושתת על מאות פרמטרים, אך העיקריים והמשמעותיים ביותר הם: וותק האתר (מתי הדומיין והאתר עלו לאוויר),  התוכן באתר – המלל ומילות המפתח שמופיעות במאמרים באתר – ככל שיהיה יותר תוכן ממוקד מילות מפתח באתר – כך הוא יקודם גבוה יותר בגוגל. מלבד וותק ותוכן, גם לקישורים הנכנסים לאתר תפקיד חשוב ומכריע. ככל שלאתר יהיו יותר קישורים איכותיים נכנסים – כך הוא יקודם גבוה יותר.

קידום בגוגל יוביל לכניסה של אלפי גולשים לאתר שלכם. הוא קריטי לכל אתר בתחום תחרותי ברשת.

האם כדאי לי לקדם אתר בצורה בקידום אורגני?

קידום אתרים באינטרנט נחלק לשני סוגים עיקריים – קידום אתרים אורגני וקידום ממומן. המונח והמקצוע קידום אתרים נולד למעשה לאחר כניסתו של גוגל כמנוע חיפוש מוביל, שמסנן ומדרג אתרים לפי פרמטרים שונים.
תוצאות מנוע החיפוש המוצגות בכל שאילתה , מציגות בפנינו תוצאות משני סוגי הקידום. בכל דף מוצגות 10 תוצאות של אתרים שמקודמים בקידום אורגני. מצד שמאל של תוצאות החיפוש יהיו מוצגות מספר תוצאות ממומנות, ולעיתים יוצגו תוצאות ממומנות נוספות גם מעל התוצאות האורגניות.

מהו קידום ממומן?

קידום ממומן הוא השיטה הקלה והפשוטה יותר לקדם אתר. שיטה זו מתקיימת בעיקר על שיטת התשלום לכל גולש שמגיע לאתר באמצעות הקלקה על מודעה ממומנת. במהלך קידום אתר בצורה ממומנת, בונים מודעות שונות ורושמים את רשימת ביטויי המפתח בהן יופיעו המודעות.  בכל חיפוש של מילת מפתח שהופיעה במודעה – המודעה תופיע לצד תוצאות החיפוש האורגניות.

איך פועל הקידום האורגני?

קידום אתרים אורגני זו השיטה הארוכה והקשה יותר לקידום, אם כי גם האפקטיבית והטובה יותר. קידום אתרים אורגני, להבדיל מקידום של מודעות ממומנות, מבטיח לכם להתמקם בדף תוצאות החיפוש בכל פעם שתוקלד שאילתה על ידי גולש – מה שמבטיח חשיפה גבוהה וסיכוי לתנועה רבה של גולשים לאתר שלכם. קידום אתר בצורה אורגנית עשוי לקחת זמן רב ויש לעשותו באופן שוטף.  

מה משפיע על קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני מושפע מלמעלה מ- 200 פרמטרים שונים. אף אחד לא יודע במדויק ממה מורכב האלגוריתם שמדרג את האתרים, אך בהחלט ניתן לדעת אילו דברים משפיעים עליו. לאחר שנים של ניסוי ותהייה, היום כבר ברור שוותק האתר הוא פרמטר חשוב מאוד בקידום שלו. פרמטרים חשובים נוספים שמשפיעים ותמיד יהיו בעל השפעה מכריעה הם תוכן האתר והקישורים המופנים אליו. אתר בעל תוכן רב, ממוקד לפי מילות מפתח, לצד קישורים רבים שיפנו אליו – יקודם גבוה בתוצאות החיפוש. את התכנים באתר יש לבנות על בסיס מילות המפתח שרוצים לקדם. במקביל יש לבנות תכנים וקישורים ממקורות שונים ברשת כגון: תכנים וקישורים מאתרי מאמרים, בלוגים, רשתות חברתיות, פורומים, אינדקסים ואתרים מתחרים.

מעוניינים לקדם את אתרכם בגוגל? פנו אלינו, DreamZone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח