הקמת אתרי אינטרנט, אחסון אתרים וחשיבות זמני טעינה

נובמבר 02, 2022

הקמת אתרי אינטרנט, אחסון אתרים וחשיבות זמני טעינה

הקמת אתר אינטרנט לרוב נעשית על ידי חברות המתמחות בתחום בניית אתרים ועיצוב אתרים. הרעיון שעומד מאחורי הקמת אתר הוא לאפשר לכל אדם לתחום טריטוריה במרחב האינטרנט ולהציג את עצמו, שירותיו ופועלו.
יש המדמים את תהליך הקמת אתר אינטרנט לדוכן וירטואלי. כשם שבתערוכות מציגים בדוכנים או בשוק בעלי הדוכן מוכרים את מרכולתם, כך באינטרנט אנשים יכולים אנשים להציג את עצמם ולומר – "אני כאן".

הקמת אתרי אינטרנט, אחסון אתרים וחשיבות זמני טעינה

כללי המשחק באינטרנט

לכל זירה עסקית ומקצועית יש כללי משחק. הקמת אתרים באינטרנט צריכה להתחשב באופן שנכון וראוי להתנהל ברשת. למה הכוונה?

  • יש לרכוש שם לאתר – בשפה מקצועית דומיין, המיוחס לאתר אותו מקימים.
  • יש לשים דגש על עיצוב האתר והקניית חווית גלישה אופטימאלית למבקרים בו.
  • לאחר השלמת תהליך הקמת האתר צריך לשמור ולאחסן אותו.
  • תחזוקה שוטפת ופעילה של אתר אינטרנט.

תהליך עבודה זה נכון לכל האתרים המוקמים ברשת, כשחברות בניית אתרים יכולות להציע ולספק לכם את שירותיהם וללוות אתכם בכל שלב בתהליך. כאשר פונים לקבל הצעת מחיר מחברות של בניית אתרים, הצעת המחיר מבוססת על רכישת הדומיין, אחסון, עיצוב והקמת האתר.

טיפים חשובים בעת הקמת אתר אינטרנט

  • עיצוב מקורי – יעניק נופך ייחודי לאתר שלכם.
  • תכנים מקוריים  - להקפיד לא להעתיק תכנים מאתרים אחרים ברשת.
  • עדכונים שוטפים – עדכנו את האתר והזינו בו תכנים חדשים באופן שוטף.
  • בדיקת בעיות של העלאת דפים, זמן טעינת הדף – פרמטרים אלה משפיעים על חווית הגלישה באתר ועל תוצאות הדירוג במנועי החיפוש.
  • אפשרות להוספת תגובות גולשים – במציאות של היום עליכם לבנות אתר אינטראקטיבי לגולשים.
  • יכולת ניווט קלה.
  • מתן מענה לגולש.

הקמת אתר אינטרנט היא עבודה ומשימה מורכבת ומתמשכת. כשם שבעל דוכן בא כל בוקר ופותח את הדוכן, מחדש את מלאי הסחורה שברשותו, כך בעל אתר אינטרנט. לאחר שמקימים אתר אינטרנט תהליך העבודה רק מתחיל. יש לתחזק באופן שוטף מסרים ותכנים - ואם מדובר על אתר מכירה, לחדש את מלאי המוצרים. 

כאשר מדובר על אתר אינטרנט תדמיתי, יש לחדש מאמרים, דעות רעיונות. חשוב להתייחס להערות הגולשים, בין אם מדובר על שאלה או תגובה למאמרים שכתבתם. חברות בניית אתרים יכולות להציע גם שירותים של תחזוקת אתרים שוטפת. בין אם תבחרו בתחזוקה שוטפת מקצועית ובין אם תבחרו לעשות זאת בעצמכם, חשוב שתתחזקו. חשוב לעדכן, להיות פעילים ולהראות כי האתר שהקמתם הוא חי ובועט.

סוגי אחסון אתרים באינטנרט

אחסון אתרים הוא אחד הכלים החשובים להם נזקק כל אתר בעת הקמתו. כולנו למדנו שאם ברצוננו להקים אתר , קודם עלינו לדאוג למתכנת שיבנה אותו, מעצב שיעצב אותו ובהמשך עלינו להזין תכנים לאתר. אך על מנת שהאתר שלנו יופיע ברשת האינטרנט וניתן יהיה להגיע אליו – יש לדאוג לאחסן אותו. אחסון אתרים הוא למעשה שרתי מחשוב הפזורים בחוות שרתים בארץ וברחבי העולם ומאפשרים אחסון של דפי המידע של האתר שלכם בצורה בה יהיו נגישים לרשת האינטרנט.  

סוגי אחסון אתרים

ישנם מספר סוגי אחסון אתרים בולטים ומוכרים. עבור אלו המחפשים לחסוך בהוצאות ועבור אלו שאינם מתחזקים אתר גדול שדורש עדכונים רבים ושוטפים לצד העלאת קבצים רבים – ניתן למצוא שירותי אחסון אתרים חינמיים. שירותים אלו יציעו לכם לרוב כתובת משנית תחת אתר ראשי של חברה ראשית כלשהי. אופציה זו אינה מומלצת ומיועדת עבור אתרים שלא עתידים לנהל תנועת גולשים גבוהה.  אתרים אלו יקבלו שטח אחסון מינימאלי ללא יכולות עדכון, שימוש בסטטיסטיקות וללא שירותי דואר אלקטרוני ויכולת לנהל מסד נתונים.

  • אחסון אתרים שיתופי: השיטה הנפוצה והמועדפת למרבית האתרים כיום. אחסון זה מתבסס על חוות שרתים גדולות הממוקמות ברחבי העולם. גם בארץ ישנן חוות שרתים בהן ניתן לאחסן אתרים. אחסון אתרים בצורה שיתופית, מאחסן את האתר שלכם לצד אתרים רבים אחרים בשרתים של חברת אחסון. יש לכך משמעויות רבות עבור האתרים השכנים באותו שרת. במידה וישנם אתרים הקשורים לתחומים אפורים כמו הימורים או עירום – זה עלול לפגוע באתרים אחרים שמאוחסנים באותו שרת. כמו כן במידה וישנם אתרים אחרים בשרת שעמוסים בתנועת גולשים – זה עלול להשפיע על ביצועי האתר שלכם. באחסון זה תקבלו גם כתובות מייל ייעודיות לאתר שלכם וכלי ניהול סטטיסטיים.
  • אחסון אתרים על גבי שרת ייעודי עצמאי: אופציה טובה עבור בעלי אתרים שנדרשת אמינות גבוהה להופעתם הרציפה ברשת, אתרים שעתידים למשוך אליהם תנועת גולשים גבוהה. החיסרון הגדול הוא שאחסון עצמאי ידרוש מכם תחזוק שוטף ועבודה רבה בתחזוק שרתי האחסון.
  • אחסון אתרים על גבי שרת ייעודי: ישנן חברות שמקצות שרתים ייעודיים עבור אתרים. שירות זה כרוך בתשלום גבוה יותר ומיועד עבור פורטלים ואתרים גדולים שמושכים אליהם תנועת גולשים גבוהה, לצד ניהול מסד נתונים ושטח אחסון גבוה. זוהי שיטת האחסון האמינה ביותר, שכן הוא מנוהל בחוות שרתים מקצועית עם תמיכה צמודה ופס רחב לזמינות גבוהה של האתר וטעינה של הדפים בצורה חלקה ומהירה.

זמן טעינת אתר וחשיבות חווית המשתמש בשנות ה- 2000

כאשר באים לבדוק מה משפיע על חווית הגולש, אחד הפרמטרים המשמעותיים הינו זמן טעינת האתר. אתרים הנטענים לאט הופכים את חווית הגלישה למתסכלת עבור הגולשים והם משיבים באותה מטבע על ידי שהיה קצרה יותר באתר, מעבר לאתרים מתחרים ועל ידי כך שאינם שבים לאתר לאחר שניסו לגלוש אליו.

בעלי האתרים אולי אינם רגישים לחוויות המשתמשים, אולם הם בהחלט רגישים לעלויות האתר ורווחיו. כאשר גולש מתייאש ועובר למתחרים, אינו שב לאתר ומבלה בו זמן מועט, גם יחס ההמרה בין גלישה לקנייה יורד. בנוסף, כיוון וגוגל מייחסת חשיבות לזמן טעינת האתר ועמוד הנחיתה כחלק מחווית הגלישה הכללית, דירוג האיכות שיתקבל יהיה נמוך ובהתאם גם עלויות ה- Pay-per-click יהיו גבוהות והמיקום בין תוצאות החיפוש יהיה נמוך יותר. אפילו הוצאות על אחסון האתר עלולות לעלות במידה וחבילת האחסון שרכשתם איננה כוללת רוחב פס שאינו מוגבל ונפח האתר המועבר מצריך תשלומים על שימוש ברוחב פס מעבר לזה שהוקצב.

מה משפיע על זמני טעינת האתר?

ישנם גורמים רבים המשפיעים על זמני טעינת האתר: החל במחשב וחיבור איטיים של המשתמש, דרך שרתי אחסון מיושנים וכלה בגורמים הקשורים בדרך בניית האתר עצמו. חלק ניכר מן הגורמים תלויים בתשתית אינטרנט עליה לבעלי האתרים שליטה מועטה בלבד, אולם דווקא על הפרמטר המשפיע יותר מהכל לבעלי האתרים ישנה שליטה טובה עליו: הקוד עליו מושתת האתר ועיצובו.

איך אפשר לשפר את זמני טעינת האתר?

בצד החומרה, תמיד ניתן לעבור לשרתי אחסון מהירים יותר וייעודיים, עם רוחב פס המאפשר זרימת מידע מהירה יותר. אולם לפני ביצוע שדרוג החומרה, כדאי להציץ בקרבי תוכנת האתר ולבדוק האם לא ניתן, בהשקעת זמן ומשאבים קטנה יחסית, לשדרג את האתר ולהפוך אותו למהיר באופן משמעותי. סקירת האחראיים העיקריים למהירות איטית של האתר כוללת:

  • נפח קבצי המדיה – כאשר מקטינים תמונה חשוב גם למזער את משקלה. המשקל הוא הדבר הקובע את מהירות העברת התמונה מהשרת למחשבו של המשתמש. שימוש בתמונות קלות משקל עשוי להעלות את מהירות האתר פלאים.
  • כמות האובייקטים הנטענים – כל אובייקטי הנטען שולח בקשה לסרבר, דבר המגדיל באופן ניכר את כמות המידע העוברת. כדי לנסות לאחד קבצי CSS וקבצי קוד (בנפרד האחד מהשני) כדי להקטין את כמות האובייקטים באתר.
  • שימוש בטכנולוגיות עיצוב מתקדמות – שימוש בטכנולוגיות כגון CSS, AJAX והקפדה על שמירת JTML נקי ועדכני, תביא לטעינה מהירה בהרבה של אתרכם.
  • טעינת אובייקטים הדורשים סינכרון בתחתית הדף – קבצים הדורשים סינכרון, כגון קבצי קוד, יעכבו את המשך טעינת האתר עד לאחר סיום טעינתם הם. רצוי לשמור את הקריאה לטעינתם רק לאחר סיום טעינת יתר האובייקטים בדף.
  • הוספת קוד דחיסה מתאים בדף ה – Header באפליקציות וורדפרס.

איך אפשר לבדוק מהו זמן טעינת האתר, ובגלל מה?

Firebug – כלי המיועד בעיקר לדפדפן Firefox. הכלי מאפשר ניתוח סדר טעינת הקבצים, גודל הקבצים ומשקלם. 

YSlow – תוסף ליאהו הבודק את ביצועי הדף ונותן המלצות לשיפור מבנה הקוד והאתר. 

Page Speed – כלי של גוגל הדומה ל – YSlow

Webmaster Tools – כלי המאפשר מעקב אחר ביצועי האתר וזמני הטעינה (חלק מאוסף כלי ניהול אתרים של גוגל).

ליעוץ מקצועי בבניית אתר אינטרנט מעוצב ומקצועי, פנו אלינו - DreamZone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח