טיפים להקמת אתר אינטרנט בדרך הנכונה

נובמבר 08, 2022

טיפים להקמת אתר אינטרנט בדרך הנכונה

עולם האינטרנט הוא העתיד, את זה כולנו כבר הבנו מזמן. כל איש מקצוע, כל בית עסק, כל חנות וכל מפעל חייב לחשוב היום על הקמת אתר באינטרנט על מנת לצעוד יד ביד עם הקדמה הטכנולוגית וליהנות ממה שבאפשרותו של העולם המקוון להציע. כמענה לצורך בהקמת אתרי אינטרנט, קמו בשנים האחרונות חברות רבות העוסקות בהקמה וקידום האתרים. ההיצע הרב גרם לתחרות רבה אשר מיטיבה עם הלקוחות. אם כך, מה חשוב לזכור לפני שפונים לחברת בניית אתרים?

חברה להקמת אתר אינטרנט

הקמת אתר באינטרנט

לפני שמתחילים בתהליך הקמת אתר באינטרנט חשוב להבין לאיזו מטרה הוא מיועד. האם מדובר באתר תדמיתי או באתר מכירות, אולי מדובר על אתר שמשלב תכנים אינפורמטיביים כלליים יחד עם האינפורמציה על החברה ועל שירותיה?

על מנת לעשות את עבודת ההכנה בצורה הנכונה ביותר, מומלץ לפנות לחברה שמספקת שירותי הקמת אתר באינטרנט - מכיוון שברשותה כל הידע הדרוש על מנת להציע את חבילת הפתרונות שתכלול את העיצוב הוויזואלי של האתר ואת המבנה הטכנולוגי שלו, כך שהוא ישמש את המטרה שלשמה הוקם, בצורה הטובה ביותר.

עיצוב ותכנון הממשקים הטכנולוגיים בתהליך הקמת אתר באינטרנט

כחלק מתהליך הקמת אתר באינטרנט, לאחר המיפוי המקצועי והגדרת מטרותיו העתידיות, חשוב לתת את הדעת לעיצוב האתר, על מנת שהוא יהיה שמיש ונוח ויזמין גלישה ארוכה. על מנת לעשות זאת, חשוב לבחור את הצבעים הנכונים, את האפליקציות המתקדמות ולכלול בתוכו את הממשקים והטכנולוגיה אשר יהפכו את השימוש בו לזמין ונוח.

קידום אתר אינטרנט

קידום אתרים הוא תחום הנכלל במערך הקמת אתר באינטרנט, אך מכיוון שחשיבותו רבה באותה המידה כמו כל תהליך הקמת האתר, יש לשים עליו דגש רב. אתר אינטרנט יפה ומתקדם ברמה הטכנולוגית לא יניב את התוצאות שלשמן הוקם - אם הוא לא יכלול את הפרמטרים הדרושים למטרת קידום במנוע החיפוש של גוגל. מכיוון שחשיפה מרובה היא מטרת העל של כל אתר אינטרנט, חשוב כי במהלך בנייתו יכללו בו מילות מפתח בצירופים הנכונים והאינפורמציה הדרושה על מנת שהוא יקודם במקומות הראשונים בעמודי גוגל ורק חברות המתמחות בקידום אתרים יוכלו לסייע בכך בצורה המקסימאלית.

הקמת אתר אינטרנט דורשת גם כישורי עיצוב

עיצוב אתר באינטרנט איננה החלטה השונה מעיצוב פרסומת או מודעה בשלטי חוצות או במודעה בעיתון. העיקרון שעומד מאחורי עיצוב אתר הוא שהעיצוב יהיה אחיד וזהה למדיות פרסומיות אחרות. בתחום עיצוב האתרים קיימים אנשי מקצוע רבים העוסקים במלאכה. חלקם עובדים באופן עצמאי וחלקם במסגרת חברות לעיצוב / בניית אתרים.

איך בוחרים עיצוב לאתר האינטרנט שלכם?

  • גלישה לאתרים שבולט בהם עיצוב אתרים מקצועי.
  • חשיבה על עיצוב ייחודי - חשיבה "מחוץ לקופסה".
  • חיבור אישי לצבעים, סגנון.
  • הוספת מדיה שתתמוך במסר.
  • תכנון איורים וסקיצה לתבנית כללית לאתר.
  • הוספת תמונות.

על מה יש להקפיד כשבוחרים עיצוב לאתר?

עיצוב אתר באינטרנט הוא אחד השלבים שבו מגלים שרעיונות הן לחוד ומציאות לחוד. הכוונה, תחילה חושבים על עיצוב אתרים מרשים המלווה בתמונות וסרטי מדיה ואנימציה. אולם כאשר מתכננים סדרי עדיפות ומגלים שככל שמשתמשים במדיה כבדה, כך משלמים בזמן טעינת הדף, מתחילים לחשוב אחרת על עיצוב האתר.

עיצוב אתרי אינטרנט חשוב שיעשה על ידי אנשי מקצוע מעולם הגרפיקה, כיוון שהם יודעים להתמודד ולתכנן סדרי עדיפות. בעזרת בעלי מקצוע מהתחום, אפשר להגיע "לפשרה עיצובית", כלומר לא לזנוח לחלוטין את הרעיון הראשוני, אך ליישם אותם בהתאמה לטכנולוגיה ולפונקציונאליות.

דגשים נוספים

  • מסרים חזותיים מקובלים על כל המגזרים – התחשבות במגזר דתי, ילדים.
  • בחירת גוונים נעימה לעין – המטרה שהגולש יהיה באתר ולא יעזוב עקב צבעים לא נעימים.
  • בחירת גופנים נעימה לעין – גופנים גדולים ובולטים אינם מצדיקים שימוש לאורך דפי האתר.
  • סרטי תדמית קצרים שתומכים במסר ולא מעמיסים על זמן טעינת הדף.
  • מהירות, זמינות.

פתרונות אלה הם מקצת הנושאים שעליהם עובדים אנשים שעוסקים בתחום עיצוב אתר באינטרנט. הניסיון המקצועי שלהם מלמד איפה אפשר לתת ביטוי לעיצוב ובאילו מקומות כדאי לוותר, כיוון שהמחיר הפונקציונאלי גבוה מידי.  
אם אתם בכל זאת מחליטים לעשות זאת בעצמכם, אתם יכולים להיעזר בפורומים מקצועיים העוסקים בנושא של עיצוב אתרים ו/או עיצוב אתר באינטרנט, שם תוכלו להיחשף למידע בתחום.

עיצוב אתר הוא אחד הדרכים לבדל אתר מקצועי מסוים לעומת אתרים מקצועיים של קולגות. כאשר פונים אל חברת עיצוב אתרים נדרשת הסכמה כללית לגבי הרעיון שעומד מאחורי הקמת האתר והאופן בו מעוניינים שהאתר יראה. עיצוב אתר מעבר להיותו כרטיס ביקור אישי ומקצועי, תפקידו להשרות אווירה נעימה ורצויה עבור הגולש שמגיע אל האתר. כאשר יוצאים מתוך נקודת הנחה מקצועית זאת, פונים אל חברת עיצוב אתרים, כדי שתפעל בהתאם להנחה זו.

מה חשוב בתהליך עיצוב אתר?

  • סגנון אישי ומקורי.
  • שמירה על אחידות המראה והעמודים השונים.
  • בנייה ועיצוב לוגו ייחודי ואטרקטיבי שיוצג באתר.
  • בחירת גוונים נעימים שמשלימים אחד את השני.
  • עיצוב נקי שלא יגזול זמן בעליית האתר.
  • בחירת מוסיקת רקע תומכת במסר.
  • בחירת גופנים בגודל קריא.
  • הקפדה על מראה נקי, שאינו גוזל מהריכוז ותשומת לב הגולש.
  • שילוב תמונות ויזואליות לצד הטקסט.

מה תפקידן של חברות עיצוב אתרים?

חברות עיצוב אתרים בעלות מיומנויות בגרפיקה ממוחשבת, הכלים בהן חברות אלה משתמשות הם בעיקר תוכנות תלת ממד וכמובן יכולות גבוהות של איור, שבעזרתן ניתן לתכנן ולערוך עיצוב אתר. כמו כן, חשוב לתכנן יחד עם הלקוח, את הרעיון שעומד מאחורי המסר השיווקי, העסקי והפרסומי שמעוניינים לתמוך בו. תהליך עיצוב האתר חייב להיעשות בצמוד לבעל האתר – על מנת להתאים לרצונותיו. אך עם כל הכבוד לרצונות בעל האתר, חובה על מעצב האתר להטביע את חותמו ולהמליץ לבעל האתר כיצד לעצב את האתר בצורה שיהיה אטרקטיבי לגולשים ומניע אותם לפעולה.

עיצוב אתר מאפשר להעביר את המסר באופן מוחשי וחד משמעי. כדי לתמוך במטרה זאת, יש לבחור בעיצוב תומך מסר. בחירת הצבעים ושימוש בגופנים הם הדרך לעשות זאת. כאשר פונים אל חברת עיצוב אתרים מעוניינים לקבל תמונה כוללת ומוחשית לגבי נראות האתר. לרוב, מכינות חברות עיצוב אתרים מספר סקיצות (בתאום מראש עם הלקוח) ורק לאחר שאושר סגנון עיצוב אתר מתחילים בפרויקט.

תהליך עבודה עם חברת עיצוב אתרים

חברת עיצוב אתרים עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח. עיצוב אתר מצריך חשיבה משותפת וארוכת טווח, שכן העיצוב עתיד לשקף את הרושם שאנו מעוניינים לשדר ובמקביל לשדר חדשנות ונגישות לגולשים.

בניית אתר או בניית דף נחיתה בודד?

אם אתם מחפשים דרך אטרקטיבית ויעילה למשוך את הגולשים אליכם ולגרום להם לבצע פעולות שונות – אחת הדרכים הטובות ביותר היא באמצעות בנייה ועיצוב של דפי נחיתה. עולם השיווק מגוון מאוד ובכל יום אנשי שיווק רבים מחפשים דרכים יעילות וטובות לשווק את המוצר והחברה שלהם ללקוחות הקצה. תמהיל השיווק אותו הכרנו עד לא מזמן השתנה, וכיום השיווק באינטרנט מתחלק ומתפרס בין פלטפורמות שונות, שכולן נועדו בסופו של יום למשוך את הגולשים לאתר החברה ברשת – ושם להפוך את הגולשים ללקוחות החברה.

דפי נחיתה – מה זה?

דפי נחיתה הם למעשה דף היעד אליו מופנה הגולש מפרסומות שונות ברשת.

משווק באינטרנט נדרש לפעילות ענפה בפלטפורמות רבות במקביל, כשמטרתו היחידה היא להביא כמה שיותר גולשים לאתר החברה ברשת ובכך להגדיל את הסיכוי להעלות את מספר לקוחות החברה ואת מחזור הלקוחות שלה.
אחת הבעיות העיקריות של שיווק היא זיהוי לא נכון של קהל יעד והפנייתו לשירות הלא נכון. עליכם להבין, זמנם של הגולשים ברשת קצר ומיום ליום הם הופכים לבררניים יותר. זמן השהייה של גולש בדף אינטרנט הנו פחות מ- 6 שניות בממוצע ועלינו לגרום לגולש להבין בזמן קצר זה – שהוא הגיע למקום הנכון. איך עושים זאת – הפנייה ממוקדת לשירות המבוקש והנעה לפעולה.

הנעה לפעולה בדפי נחיתה

אחד הדברים החשובים בשיווק בעזרת דפי נחיתה הוא הנעה לפעולה. לחלקכם זה יישמע אותי מוזר, אך עלינו להגיד לגולשים שלנו מה אנו מצפים מהם לעשות. עלינו ליצור עבורם מסלול ניווט ברור ומובנה באתר – שיוביל אותם לקניית מוצרי ושירותי החברה. ודאי יצא לכם לראות בשלל פרסומות ודפי נחיתה מסרים והנחיות לגולשים כגון: "להורדת התוכנה לחץ כאן", "הירשם עכשיו", "הצטרף לרשימת התפוצה שלנו", "לחץ כאן לרכישה" וכן הלאה.
על מנת שנגרום לגולשים שלנו לבצע פעולות אלה עלינו להנחות אותם לעשות כך – גם במודעת הפרסומת וגם בדף הנחיתה.

בניית דף נחיתה

מטרת שיווק באינטרנט היא קודם כל לדוג את הגולשים ולמשוך אותם לאתר. זה יכול להיות באמצעות מודעות פרסום בגוגל אדוורדס לצד תוצאות החיפוש של גוגל ובאתרים שונים ברשת, זה יכול להיות בעזרת פרסום ממוקד באתרים שונים וזה יכול להיות בעזרת כתיבת מאמרים ובלוגים בעלי ערך מוסף שימשכו את הגולש להמשך קריאה באתר.

כל מודעה ופרסום כזה אמור למשוך את הגולש לאתר – אך השאלה היא לאיזה דף באתר? משווקים רבים טועים ומפנים את כל הגולשים לדף הבית של האתר. הבעיה היא שדף זה לא עונה על הצורך המיידי של הגולש. אם הגולש חיפש שירות של כתיבת תוכן והפניתם אותו לדף קידום אתרים של החברה – הוא יכול למצוא את השירות פחות רלוונטי עבורו.  לכן המטרה הראשונית היא הפניה לדף הנחיתה המתאים באתר. השלב הבא יהיה לבנות ולעצב דף נחיתה.

עיצוב דף נחיתה חייב להיעשות לפני מספר עקרונות חשובים:

  1. בניית דף מכירתי – טופס להשארת פרטים או לרכישת מוצר.
  2. הנעה לפעולה.
  3. חזרה על המסר השיווקי.
  4. שילוב של תמונות והמלצות גולשים להמחשה.
  5. תוכן שיווקי וקצר.

אחד הדברים החשובים בעיצוב דפי נחיתה הוא ההבנה שאין תוצר מושלם ועלינו לעשות ניסיונות רבים עד שנגיע לדף הטוב ביותר. בעזרת ניסוי ותעייה נוכל ללמוד אילו דפי נחיתה ממירים יותר והופכים יותר גולשים ללקוחות.

ליעוץ מקצועי והצעות מחיר לבניית אתר אינטרנט ו\או דפי נחיתה מעוצבים, פנו אלינו – DreamZone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח