קידום אתרים ברשת האינטרנט - אחת הפעולות החשובות בכל ארגון

מאי 18, 2016

הרקע למקצוע קידום האתרים

קידום אתר באינטרנט נחשב לאחת המשימות המפרכות והארוכות – אך עם זאת החשובות ביותר שיש לעשות במסגרת עבודת שיווק של אתר אינטרנט. קידום אתר באינטרנט הוא מקצוע שנולד מאז כניסתם של מנועי חיפוש ובראשם גוגל – שהתחילו לדרג ולסדר את אתרי האינטרנט השונים , לפי חשיבותם והרלוונטיות שלהם לכל מילת מפתח.

קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט – ביקוש מול היצע

כמו כל תחום בעולם העסקי, גם קידום אתר באינטרנט מתבסס על ביקוש מול היצע. רק שבמקרה זה מדובר על ביקוש מול היצע של מילות מפתח. קידום אתר באינטרנט מתבסס על קידום מילות מפתח. המטרה היא לקדם מילות מפתח שיובילו גולשים ממוקדים שימצאו את האתר שלנו שימושי עבורם. על כן קידום אתר מתחיל בבחירת מילות מפתח בעלות ביקוש גבוה וללא תחרותיות גבוהה מדי.

קידום אתר באינטרנט – ארץ מול חו"ל

קידום אתר באינטרנט חייב להיעשות ממוקד למדינה בה קהל היעד שלנו.   זאת אומרת שבמידה ואנו מעוניינים לקדם את האתר שלנו לארה"ב, מומלץ שהאתר שלנו יהיה באנגלית ויהיה מאוחסן בארה"ב. כמו כן מחקר מילות המפתח שלנו צריך להתמקד בביטויים ומילות מפתח רלוונטיים לאותה מדינה (סלנג מקומי, שמות של חברות מתחרות בסביבת העבודה וכדומה). כשמשווים קידום אתר בארץ מול קידום אתר בחו"ל – כמובן שמדובר בעולמות שונים לגמרי. בעוד בארץ ישנו סיכוי טוב יותר להתקדם במילות מפתח תחרותיות לעמוד הראשון – בחו"ל התחרות היא כה עצומה – דבר שמשפיע לרעה על סיכויינו להתקדם לעמוד הראשון. קידום אתר בחו"ל ייקח זמן רב יותר ויצריך עבודה רבה יותר ממקדמי האתר.

קידום אתר באינטרנט – אסטרטגיות קידום:

ישנן כמה דרכים אפשריות לקידום האתר שלכם באינטרנט. 

  • הדרך הראשונה והמועדפת היא קידום אתרים במנועי חיפוש. מדובר בקידום אורגני לתוצאות החיפוש הרגילות – קידום מילות מפתח. קידום אורגני לוקח זמן רב יותר אך נחשב לאפקטיבי יותר לאורך זמן. קידום זה מוסיף למיתוג האתר שמקודם בביטויים תחרותיים בתוצאות הראשונות בגוגל.
  • הדרך השנייה היא קידום ממומן בעזרת מודעות גוגל אדוורדס. בקמפיין זה משלמים על כל כניסה לאתר שלכם באמצעות לחיצה של גולש על מודעה ממומנת שממוקמת לצד תוצאות החיפוש האורגניות.
  • דרך מובילה לחיזוק השיווק והבאזז שלנו ברשת היא באמצעות שיווק ברשתות חברתיות. בעזרת הופעה שוטפת בשלל בלוגים, פורומים וכמובן רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר – תוכלו להגדיל את כוח המותג שלכם ואת כמות הכניסות לאתר שלכם.

קידום אתרים ברשת האינטרנט - אחת הפעולות החשובות בכל ארגון

קידום אתרים ברשת האינטרנט הופך משנה לשנה לאחת הפעילויות החשובות ביותר שכל ארגון משקיע בהם את זמנו וכספו. עולם השיווק טרם כניסת מנועי החיפוש והרשתות החברתיות, היה מגרש משחקים לשחקנים גדולים בלבד – כאלו שיכלו להשקיע תקציבים גדולים ולהופיע בקמפיינים בשלל מדיומים כגון טלוויזיה, רדיו, העיתונות הכתובה ושלטי חוצות. מאז שהאינטרנט פלש לחיינו, נוצרה הזדמנות פז לעסקים רבים לשווק עצמם ברשת ולזכות להזדמנות הוגנת כמו כל בעל עסק אחר.

קידום אתרים ברשת האינטרנט

מנוע החיפוש של גוגל היה הראשון שהשכיל ליצור פורמט קל ופשוט לאחסון כל דפי האינטרנט. האלגוריתם של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, דואגים לסרוק באופן שוטף את כל דפי הרשת ולגלות דפים ואתרים חדשים. על מנת שהאתר שלנו יהיה רלוונטי ושיזכה לחשיפות רבות של גולשים, מומלץ לעשות קידום אתרים ברשת.

אסטרטגיות קידום אתרים ברשת

ישנן דרכים רבות ליצור כיום באזז ויראלי באינטרנט , שיוביל לכניסות מרובות של גולשים לאתר שלכם. הדרך הנפוצה והמועדפת כיום – היא קידום אתרים ברשת באמצעות מנועי החיפוש או במילים אחרות – קידום בגוגל.
על מנת לעשות קידום אתר בגוגל , עלינו להתאים ולעדכן את דפי האתר שלנו, כך שיהיו נגישים לסריקה של מנועי החיפוש ויקדמו מילות מפתח שונות.

תהליך העבודה בקידום אתר ברשת מתחיל במחקר מילות מפתח, ביצוע אופטימיזציה לאתר לצורך שיבוץ וקידום מילות מפתח בדפים השונים, הזנת תכנים לקידום מילות מפתח והוספת קישורים והפניות מאתרים אחרים ברשת.
לצד קידום אורגני ישנה דרך נוספת לעשות קידום אתרים ברשת – פרסום ממומן בגוגל.

פרסום ממומן מאפשר לנו ליצור מודעות פרסום ולמקם אותן לצד תוצאות החיפוש האורגניות, כשבכל פעם שגולש יקליק על המודעה אנחנו נשלם. גובה התשלום נקבע לפי התחרותיות שיש על אותה מילת מפתח שנבחרה לקמפיין.
הדרך השלישית שהפכה עם הזמן לדרך חיים עבור משווק באינטרנט היא הרשתות החברתיות.

כאן ישנה פעילות נרחבת ובלתי נגמרת של הוספת קישורים ויצירת מיתוג בעזרת כתיבת תכנים ברשת, השתתפות בדיונים ופורומים, ופעילות ברשתות חברתיות כדוגמת פייסבוקלינקדאין וטוויטר.

כיצד עובד קידום האתרים למעשה?

בעלי אתרים וגולשים רבים תוהים רבות כיצד מתבצע תהליך של קידום אתר אינטרנט. מי בדיוק קובע איזה אתר ידורג במקומות הראשונים ואיזה אתר ידורג הרחק מאחור בעמוד שלא ראה עין אנוש כבר זמן רב. התחרות הולכת וגוברת, בכל תחום יש יותר ויותר אתרים – ובין כל האתרים ניתן לראות תחרות צמודה ושינויים תכופים במובילים בדירוג.

אז לאלו מכם שחשבו שצריך לשלם לגוגל כדי להיות במקום הראשון – טעיתם. הדבר היפה ביותר בתהליך קידום אתר אינטרנט הוא שהשוק חופשי והתחרות פתוחה לכולם – גם אם אתם לא מותג ענק ועשיר, אתם יכולים לתפוס את המקומות הראשונים בשלל ביטויים תחרותיים. קידום אתר אינטרנט למעשה מתמקד בקידום ביטויים ומילות מפתח תחרותיות. התהליך מתחיל במחקר מילות מפתח – אז בוחרים את מילות המפתח אותן נקדם באתר. הבחירה נעשית לפי מציאת המילים להן יש את הביקוש הרב ביותר של חיפושי גולשים. לאחר בחירת מילות המפתח, עלינו לשבץ אותן בעמודים השונים באתר ולהוסיף תוכן מתאים לקידומם. המשך העבודה מתמקד ביצירת יחסי ציבור לאתר באמצעות הפניות קישורים מאתרים ברשת לדפי הנחיתה באתר ובאמצעות פעילות ענפה ושוטפת בבלוגים ורשתות חברתיות.

כמה זמן עורכת עבודת הקידום?

לאלו מאיתנו שחושבים שמדובר בעבודה קלה ומהירה – טעות בידכם. עבודת קידום אתרים עשויה לארוך זמן רב – בהתאם לתחרותיות הביטויים שאתם מקדמים. אין זמן קבוע לקידום אתר. הכל תלוי מה אנחנו מקדמים ומיהם המתחרים שלנו. לצורך העניין, במידה ובחרנו בתחום בו המתחרים שלנו קיימים בזירה כבר משנת 2005 והאתר שלהם בעל 350 דפים ו-2500 קישורים נכנסים. במצב כזה עלינו לדאוג לייצר לפחות אותה כמות של תכנים / דפים ואותה כמות של קישורים. כמובן שגוגל לא יצפה שנעשה את הכל בחודש אחד (גם אם נעבוד מאוד קשה ומהר). הסכנה במקרים אלו היא דווקא הקידום יתר. גוגל מצפה לגדילה טבעית בקידום אתר ולא בעבודה חד-פעמית אגרסיבית. אלו מכם שינסו לגדול בצורה לא טבעית – עלולים להינזק ולקבל עונשים מגוגל.

קידום אתרים בגוגל והאם כדאי להשקיע בזה

בשנת 2001 שיגרו לארי פייג' וסרגיי ברין מנוע חיפוש חדש לעולם – גוגל שמו, ומאז קיבל האינטרנט את זריקת המרץ המיוחלת בדרך למהפכת המידע. את גוגל כולם מכירים, מנוע החיפוש האולטימטיבי שטומן בחובו תשובה לכל שאלה או שאילתת חיפוש שתקלידו. אחת ההשפעות הישירות שגוגל הוליד, היה מגוון מקצועות ובעלי עיסוק שונים שנולדו מתוך הצורך להצטרף למהפכה. מאז שגוגל הפך לאחד האתרים בעלי אחוז השימוש הגבוה בעולם, נולד הצורך לתת מענה לשלל הגולשים שמחפשים מידע ברשת. המקצוע החדש שנולד בעקבות תהליך זה היה "קידום אתר בגוגל".

למה לקדם בגוגל?

כאמור גוגל הפך במהרה למנוע החיפוש המוביל והפופולארי בעולם. על אף שישנם מקומות בהם אחוז השימוש בגוגל קטן (סין, רוסיה ועוד..), משמש גוגל עדיין בתור מנוע החיפוש המוביל בעולם, כשרק בישראל משתמשים בגוגל למעלה מ- 90 אחוז מהגולשים.

התחרות שמנסים לייצר מנועי חיפוש אחרים כדוגמת בינג – יאהו , אינה מצליחה לדגדג את השליטה המוחלטת של גוגל בארץ הקודש. לאלו מאיתנו שרוצים שהאתר שלהם יזכה לתנועת גולשים גבוהה – מומלץ לעשות קידום אתר בגוגל.

פרמטרים לקידום אתרים

מטרת קידום אתר בגוגל הינה לקדם אתר לתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל במילות מפתח שונות הרלוונטיות לתחום עיסוק האתר. כך למשל מאלף כלבים ירצה להיות מקודם בביטויים תחרותיים כמו "אילוף כלבים" , "מאלף כלבים" וכדומה. קידום אתר בגוגל מושתת על פרמטרים רבים ומגוונים, כשהעיקריים שבהם מתבססים על ותק האתר, תוכן האתר ומבנה דפי האתר והקוד,  וקישורים לאתר.

תהליך הקידום

תהליך קידום אתר מתחיל קודם כל בבניית קוד מותאם לסריקה של מנועי חיפוש. לאחר בניית קוד האתר, עלינו לבחון אילו מילות מפתח אנו מעוניינים לקדם באתר. לאחר מחקר מילות מפתח, מבוצע תהליך אופטימיזציה לאתר הכולל עריכה של כל עמודי האתר ושיבוץ מילות מפתח בשורות הקוד ובדפים השונים. לאחר הוספת תכנים ועריכת עמודי האתר, מתחיל שלב העבודה מבחוץ – בשלב זה עלינו לחזק את האתר בקישורים רבים ואיכותיים ככל האפשר – על גבי מילות המפתח שאנו רוצים לקדם באתר. הקישורים צריכים להגיע מכמה שיותר מקומות שונים ברשת – אתרים שונים, רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, אינדקסים וכו'.

קידום אתר בגוגל לוקח זמן ויש לעשותו בדרכים כשרות. אתר שלא יקודם בדרכים כשרות, עלול להיענש ולהיות מנודה מתוצאות החיפוש של גוגל.

ליעוץ מקצועי בבניית אתר וקידומו במנועי החיפוש, פנו אלינו, DeamZone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח