בניית דף נחיתה מעוצב לעסק

מאי 18, 2016

בניית אתרים בכלל ועיצוב דפי נחיתה בפרט

אם אתם משוטטים בעולם האינטרנט, וודאי כבר יצא לכם לשמוע על המושג דף נחיתה או באנגלית – Landing page. דפי נחיתה הם חלק חשוב מאוד מאתרים שמיועדים למכור או להניע את הגולש לפעולה כלשהי. דפי נחיתה הם הדפים אליהם נוחתים הגולשים היישר מתוצאות החיפוש. אין הכוונה רק לעמוד הבית של האתר אלא גם לדפים פנימיים.

לדוגמא: אתר שעוסק במכירות של טלפונים סלולאריים יכיל דפים פנימיים למכירת הפלאפונים השונים.  כך גולש שיחפש דגם מסוים יגיע ישירות לדף הנחיתה שעוסק באותו דגם ספציפי. דף נחיתה חייב להוביל למכירה או להניע לפעולה ועל כן הוא נבנה ומעוצב למטרה זו.

דף נחיתה

שימוש בדפי נחיתה במסגרת קמפיין קישורים ממומנים

קידום אתרים באמצעות קישורים ממומנים הוא דרך שיווקית שמביאה גולשים רבים לאתרים. בדרך זו המפרסם משלם על כל גולש שנכנס לאתר באמצעות הקלקה על מודעה ממומנת. מודעות ממומנות מופיעות לצד התוצאות האורגניות במנועי החיפוש ובנוסף מופיעות במגוון של אתרים שונים ברשת. אחת הבעיות הנפוצות שמכשילות קמפיינים ממומנים רבים הוא שימוש לא נכון במודעות והתאמתן לדפי נחיתה נכונים. במידה ואתם בונים קמפיין ממומן עליכם לבחור מילות מפתח בהן תופיע המודעה שלכם. אם נחזור לדוגמה של הטלפונים הסלולאריים, במידה והגולש יחפש דגם מסוים של סמסונג והמודעה שלכם תפנה אותו לעמוד של פלאפון מסוג סוני אריקסון – הלקוח יעזוב באותו רגע את האתר כיוון שלא מצא את מה שחיפש. עליכם להפנות את הגולש לדף הנחיתה המתאים.

שימוש בדפי נחיתה בקידום אורגני

גם בקידום אורגני ישנה חשיבות לדף הנחיתה אליו מגיע הגולש. בקידום אורגני ההשפעה גדולה יותר, כיוון שלמעשה כותרת הדף היא הכותרת שתופיע בתוצאות החיפוש. כך הגולש יוכל לדעת בבטחה האם האתר שלכם יספק לו את אשר חיפש.

בניית דפי נחיתה בצורה הנכונה

בנייה נכונה של דפי נחיתה מתחילה בשימוש נכון בתוכן.  כותרת העמוד צריכה להכיל את מילות המפתח שחופשו על ידי הגולש. דף הנחיתה חייב להיות מעוצב בצורה שתניע את הגולש לפעולה / קנייה. לכל דף נחיתה ייעוד שונה – חלק מיועדים למכור מוצרים, חלק מיועדים לרשום את הגולש במאגר לקוחות האתר וחלק יובילו את הלקוח להורדת תוכנה כלשהי.

דף נחיתה נחלק לשלושה חלקים מרכזיים:  

  • עיצוב אטרקטיבי – עיצוב בצבעים ותמונות שימשכו את הגולש. במידה ודף הנחיתה עתיד למכור מוצר מסוים, יש לפרסם תמונה של המוצר בדף הנחיתה.
  • תוכן שיווקי – מטרת התוכן השיווקי הוא להניע את הגולש לרכוש את המוצר. על תוכן זה להיות מתומצת ולהוביל את הגולש לרכישה.
  • תוכן לקידום אתרים – תוכן זה ימוקם בחלק התחתון של העמוד (בחלק שלא נגלה לעין הגולש בהגעה לעמוד). מטרת תוכן זה למקד את מנוע החיפוש סביב מילות המפתח שיובילו את הגולשים אליו. תוכן זה מיועד לקידום אורגני של הדף בתוצאות החיפוש.

מדוע דף נחיתה חשוב כל כך לעסקים?

דף נחיתה הוא השער לפרסום עסק, הוא חלון הראווה של חנות העסק וחזות העסק אל מול הגולשים. הרושם הראשוני של הגולש מעסק מסויים מתקבל מדף הנחיתה, והוא שיקבע אם בכלל הגולש מתכוון להישאר באתר ולהתעניין במוצע בו, או שהוא הולך לעבור לאתר אחר. עיצוב דפי נחיתה לאתר שיקדמו את השגת מטרות העסק, הוא דבר ראשון במעלה. עיצוב אסתטי, מסודר, מותאם לנושא, מקצועי, בולט לעין וקורא לפעולה, הוא חיוני לקידום הלקוח הפוטנציאלי אל עבר מכירה מיוחלת.

דף נחיתה – השער לעסק

סטטיסטיקות מראות שהגולש הממוצע מחליט בתוך 3-5 שניות, אם להישאר באתר או להמשיך הלאה. לא משנה עד כמה יהיה האתר מעניין ומלא תועלת ללקוח, אם בפועל הגולש לא יטרח לשוטט בו ולראות זאת. הגולש ישוטט באתר, רק אם דף הנחיתה אכן יעניין אותו.

עיצוב דפי נחיתה צריך להיות מותאם לקהל שצפוי להיחשף אליו, דבר המצריך סקר שוק מקדים ובדיקה מיהו הקהל העיקרי אליו פונים. עיצוב שימשוך קהל חילוני, יכול להרתיע קהל חרדי ועיצוב שמתאים לקהל אמריקאי אינו בהכרח מתאים לקהל הישראלי.

לקוח שהתלהב מדף הנחיתה שלך ומהעסק המפורסם, נוטה להפיץ את המילה הלאה ובעצם מהווה  צינור שיווק נוסף שעלותו הכלכלית היא אפסית. ידוע גם ששיווק כזה של "מפה לאוזן" הוא שיווק שצפוי להביא יותר לקוחות קונים, מאשר רק מתעניינים שכן הם ירגישו בטוחים יותר בסביבת העסק בזכות ההמלצות שקיבלו ממקור קרוב אליהם. עיצוב הוא גם עניין של טעם, ולכן עיצוב דפי נחיתה הוא דבר שמומלץ להתייעץ לגביו עם מספר אנשים שיהיו אובייקטיביים ויוכלו לתת זוויות ראייה שונות.

שלבים בתהליך הרכישה

על פי מודלים שונים של התנהגות צרכנים, נמצא שיש מספר שלבים בתהליך הרכישה אצל הלקוח, שכל אחד מהם הוא מדרגה חיונית להתקיימות השלב שמעליו, וכולם מושפעים ישירות ובעקיפין מהאופן בו מעוצב דף הנחיתה. השלבים לפי סדר החשיבות הם: תשומת לב, עניין, תשוקה ופעולה. רק דף נחיתה שמעורר בגולש תשומת לב, יוצר לו עניין במוצר ותשוקה להיות בעליו יביא לבסוף לקנייה. 

דפי נחיתה יכולים להיות חלק מתוך האתר – הכוונה בעיקר לדפים הראשיים באתר כגון דף הבית ודפי הקטגוריות הראשיות. בנוסף ניתן למצוא דפי נחיתה רבים המפורסמים ברשת כדפים יחידים (בדרך כלל מתלווים לקמפיינים של מודעות ממומנות בגוגל), כשמטרתם העיקרית היא לאסוף פרטי לקוחות פוטנציאליים לאתר ולעסק.

לפרטים נוספים יעוץ מקצועי והצעות מחיר לבניית דף נחיתה מעוצב ומקצועי, פנו אלינו - DreamZone.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח