טיפים לבחירת חברה לקידום אתרים בגוגל

נובמבר 10, 2022

אם הייתם רוצים לפרסם את העסק שלכם עד לפני מספר לא רב של שנים, הייתם מחפשים בגוגל בוודאי אחר חברת פרסום או משרד יחסי ציבור – היום כולם מחפשים חברת קידום אתרים.

קידום אתרים הנו תחום שנולד למעשה במקביל לעלייתה של גוגל וביסוסו כמנוע החיפוש המוביל בארץ ובעולם. כחלק מביסוס ההגמוניה של גוגל בשוק מנועי החיפוש, היא שיווקה לבעלי אתרים כלים המספקים להם יכולות מעקב וניתוח אחר הגולשים שלהם באתר. כל שעליהם לעשות היה להטמיע את הקודים למעקב של גוגל באתר – והשירות היה מתקבל. כך למעשה הפכה את עצמה גוגל למקור סמכותי מוביל ואמין לניהול אתרים ברשת. כך נוצר גם הצורך של כל אחד מבעלי האתרים ללמוד ולהבין כיצד ניתן לדרג את האתר שלו בתוצאות החיפוש הגבוהות של גוגל – ולזכות בתנועת גולשים גבוהה באתר.

חברה לקידום אתר בגוגל

זה כבר לא חדש שמיקום בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש גוגל – הנו נתון ששווה לקוחות חדשים והגדלת הרווחים. זו גם הסיבה שחיפוש אחר חברת קידום אתרים יגלה לכם תחרות עזה של חברות המציעות מכל טוב את השירותים שלהן.

שירותי קידום אתרים

חברת קידום אתרים מספקת מבחר שירותי שיווק באינטרנט

  1. קידום אתרים אורגני בגוגל – קידום בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל.
  2. פרסום ממומן בגוגל – פרסום מודעות גוגל אדוורדס שיופיעו לצד תוצאות החיפוש האורגניות.
  3. פרסום ושיווק ברשתות חברתיות – השימוש ברשתות חברתיות והתנועה המובילה גולשים משם לאתרים השונים, אינה נעלמה מעיניהם של ראשי גוגל, שזוקפים לתנועת גולשים זו מקור איכותי ומהימן.  זו גם הסיבה שפרמטר זה נכלל בפרמטרים החשובים לפיהם גוגל מדרג אתרים בתוצאות החיפוש.

איך בוחרים חברת קידום אתרים?

כאמור, ישנן כיום מאות חברות קידום אתרים בארץ.  איך תדעו לבחור את הטובה ביותר? כמובן שהחברות שיופיעו בראש תוצאות החיפוש בביטויים תחרותיים כמו: קידום אתרים, קידום אתרים בגוגל, קידום אתרים באינטרנט וכיו"ב – הנן חברות לגיטימיות לרוב לקידום אתרים.

לצד מיקום טוב בתוצאות החיפוש ישנם עוד כמה פרמטרים חשובים:

  • רזומה של החברה – לקוחות ותחומים שבהם החברה קידמה אתרים.
  • הצלחות והישגים.
  • עלויות.

שיווק באינטרנט נחלק לכמה דרכים ושיטות עיקריות. הדרך המוכרת והעיקרית לשיווק כיום היא באמצעות שירותי SEO.

SEO מתייחס לקידום האורגני של האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. לצד קידום אורגני ישנה אופציה נוספת לשיווק באינטרנט באמצעות פרסום בגוגל / קידום ממומן. קידום ממומן ניתן לעשות גם באמצעות פרסומות במנועי החיפוש, פרסומות באתרים שונים ברשת התוכן ואף פרסומות ממומנות ברשתות חברתיות. החלק השלישי והמשלים של שיווק באינטרנט מתייחס לשיווק ברשתות חברתיות – ניהול בלוגים, ניהול מדיה חברתית בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, השתתפות בדיונים בפורומים שונים וכתיבת תוכן באתרים שונים.

מה זה SEO?

SEO – Search engine optimization, זה בעצם תהליך שעוסק באופטימיזציה לאתר על מנת שיהיה נגיש לסריקה של מנועי החיפוש בצורה אופטימאלית. כיום SEO מתייחס לכל הפרמטרים שעוזרים לקדם את האתר שלנו במנועי החיפוש – בדגש על גוגל. גוגל היה מנוע החיפוש הראשון שיצר את הפרמטרים שמשפיעים על קידום אתר.

פרמטרים שמשפיעים על SEO:

כאמור, SEO הוא לא פעולה מסוימת אלא תהליך עבודה כולל שנועד לקדם את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. תהליך עבודת SEO מתחיל במחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים. עלינו לבחור מילות מפתח תחרותיות בתחומנו – בהן נרצה להיות מקודמים בתוצאות הראשונות. כך למשל חברת קידום אתרים תרצה להיות מקודמת בביטויים כמו קידום אתרים, קידום אתרים בגוגל, SEO וכדומה. ישנם מאות פרמטרים שונים שמשפיעים על קידום האתר שלנו בגוגל. רובם ידועים למקדמי אתרים בעיקר מניסוי ותעייה, אך אחת לכמה זמן גוגל מעדכן את האלגוריתם ועלינו לעשות התאמות בהתאם. זו גם אחת הסיבות שקידום אתרים אינה פעולה נקודתית שעושים במשך שנה אחת וזהו.

כשם שהאתרים המתחרים שלכם ואתרים חדשים מקדמים עצמם ללא הרף, כך תזדקקו גם אתם לשירות SEO על מנת להתמודד עם התחרות.

הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על SEO

  • ותק האתר והדומיין.
  • התוכן באתר, אילו מילות מפתח מקודמות בו ואיכות אופטימיזצית התוכן והמבנה באתר.
  • קישורים – קישורים נכנסים מעידים על מהימנותו וחוזקו של אתר במילות מפתח שונות. ככל שתקבלו יותר קישורים איכותיים מדומיינים רבים יותר ברשת – כך תקודמו במילות מפתח שונות.
  • נוכחות ברשת – פרמטר חשוב מאוד שעוזר בהוספת קישורים לאתר. נוכחות ברשת תוסיף גולשים רבים לאתר שלכם מרשתות חברתיות, בלוגים, פורומים ואתרים אחרים ברשת.

קמפיין מסע פרסום בגוגל – השקעה לטווח רחוק

בישראל קיימים כ- 400,000 עסקים קטנים ובינוניים המוגדרים כעסקים המכילים עד 100 עובדים לעסק. בעלי עסקים רבים אינם מודעים לחשיבות השיווק והפרסום באינטרנט ובלבד במנוע החיפוש של גוגל. גוגל מהווה מנוע החיפוש והאתר הגדול בעולם, כ- 70% משאילתות החיפוש עוברות דרכו מידי יום ובישראל גולשים אליו מעל 2 מיליון גולשים ייחודיים ביום.

לכל תחום יש את מילות המפתח המייצגות אותו, ישנם תחומים עם כמות חשיפות גבוה, בינונית ונמוכה אך לכל תחום קיימת חשיפה כלשהי מצד לקוחות פוטנציאליים בגוגל.

כחלק מתהליך עבודתנו, אנו פונים לעסקים רבים בהצעה לפרסום בקישורים הממומנים של גוגל. 

פרסום בגוגל אדוורדס = השקעה לטווח הרחוק. 

בעלי עסקים רבים מתקשים להבין את ההבדל בין השקעה בעסק למטרות רווח עתידי לבין הוצאה נוספת בעסק. קמפיין מסע פרסום הנבנה נכון על ידי מקצוען פרסום בגוגל ומתוחזק ברמה גבוהה יזכה לציון איכות גבוה. ציון איכות גבוה משמעותו דירוג גבוה יותר בגוגל כלומר יותר קליקים. קליקים רבים גורמים ליותר פניות שמובילות לסגירות עסקה ולהכנסה נוספת לעסק. לדוגמא, בעל עסק מחליט להשקיע בכל יום 50 שקל בממוצע בפרסום בקישורים הממומנים של גוגל – סה"כ 1500 שקל בחודש. כל קליק עולה בממוצע לעסק כ- 3 שקלים, כלומר ביום מתקבלים כ- 17 קליקים ובחודש כ- 510 קליקים בממוצע. 

אחוז המרה של דף נחיתה – זהו האחוז שמחלק בין מספר הכניסות לאתר לבין מספר ההמרות שהתקבלו מהאתר.

המרה מוגדרת כפעולה – שליחת טופס, יצירת קשר טלפוני, רכישה באתר ועוד. המרה באתר של בעל העסק מוגדרת כרכישת מוצר שהרווח הנקי מהרכישה לפני עמלות מכירה הוא 200 שקלים. אחוז ההמרה הממוצע באתר הוא כ- 6%. כלומר, על כל 17 קליקים מתקבלת בממוצע המרה אחת על סך 200 ש"ח. בחודש שלם מתקבלות 30 המרות סה"כ מהאתר ברווח של 200 ש"ח מכל המרה כלומר 6000 ש"ח. הרווח הנקי של בעל העסק בכל חודש יהיה 6000 פחות 1500 ש"ח עלות הקמפיין סה"כ 4500 ש"ח.

בהשקעה לטווח הארוך, בשנה בעל העסק יוסיף למחזור שלו כ- 72,000 ש"ח ברוטו מתוכם 54,000 ש"ח נטו רווח ממכירת מוצר. דוגמא זו ממחישה לנו שקמפיין פרסום בגוגל הנבנה בצורה נכונה ומתוחזק כמו שצריך יכול להמיר עסקאות נוספות לטווח הארוך. פרסום בגוגל יכול למנף את העסק שלך ולהגדיל את מחזור המכירות פי כמה וכמה.

חברת DreamZone לבנייה וקידום אתרים

בניית האתרים בחברתנו כיום נעשית מראש בחשיבה של מנועי החיפוש קידום במנועי החיפוש וקידום בגוגל בפרט. החל משלב איפיון האתר דרך עיצוב האתר ופיתוח מערכת הניהול וממשק המשתמש אנו יודעים כי היום מרבית האתרים שנבנים מטרתם אחת היא. השגת תוצאות גבוהות במנועי החיפוש ובגוגל בפרט.

כיום עסקים רבים מבססים את פעילותם הכלכלית רבות על השגת תוצאות גבוהות במנועי החיפוש. רבות מהפעולות העיסקיות המתבצעות בעולם מתחילות בחיפוש פשוט בגוגל. תופעה זו רק הולכת ומתרחבת וכל חברה או עסק המכבדים את עצמם מקימים אגף בחברה האחראי על קידום בגוגל ובמנועי החיפוש.

רבים באים אלינו עם אתרים ישנים יותר או פחות שנבנו בטכנולוגייה זו או אחרת ועוצבו ברמה זו או אחרת ורוצים לקדם את אתר האינטרנט שלהם בגוגל במילים תחרותיות. במקרים רבים אין לנו הרבה מה לייעץ להם פרט לכך שיש לבנות אתר אינטרנט חדש מן היסוד בגלל שעם האתר הקיים לא ניתן לעשות קידום כלל.

מצב זה המוכר לנו רבות הביא אותנו למהפכה בבניית האתרים בעיצוב האתרים ואף באירוח האתרים בחברתנו. חלק עצום מן המשאבים, התיכנון והאיפיון מוקדשים לבניית אתר נכונה בעל פוטנציאל קידום אתרים גבוה ככל הניתן.
גם אם לא מתבצע קידום אקטיבי על ידי מומחה לקידום אתרים, עצם בניית האתר נכון יכולה להביא לשינוי דרמטי בתוצאות במנועי החיפוש במילים הרלבנטיות.

על ידי מתן כלים למנהלי האתר ומספר עצות בסיסיות ניתן להגיע לתוצאות לא רעות אך מובן שאין תחליף לקידום אתרים אקטיבי על יד מומחה תוך שימוש בכלים המעולים המובנים כיום באתרי האינטרנט של DreamZone. אנו נשמח להפגש עמכם לפגישת ייעוץ ולשמוע את צרכיכם גם אם החלתם בבנית אתר האינטרנט וגם אם טרם.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח