עיצוב גרפי ועיצוב לוגו מקצועי

מאי 18, 2016

עיצוב גרפי ועיצוב לוגו מקצועי

מאז שהמדיה והאינטרנט הפכו לקרקע פוריה עבור פרסום ושיווק ממוקד ואיכותי, הפך עיצוב גרפי לכלי החשוב ביותר שמשפיע על הפרסום ואיכותו. עיצוב גרפי הוא עיצוב העושה שימוש בתמונות וטקסט על מנת להעביר מסר לגולשים / לציבור הנחשף לפרסום. כשמדובר בפרסומות חזותיות הנחשפות לקהל, עלינו לחפש ולמצוא את התמהיל המושלם שיגרום למודעה להיהפך למודעה מנצחת שנחשפת לציבור רב ומעבירה את המסר של הקמפיין.  המודעות יכולות להיות כחלק מאתרי אינטרנט, באנרים, דפי נחיתה, כרזות פרסום, שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה ובעיתונות ועוד.

עיצוב לוגו מקצועי

מהו המסר?

עיצוב גרפי נועד קודם כל להעביר מסר. ועל מעצב גרפי למצוא את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. על העברת המסר משפיעים גורמים רבים שנכללים בעבודת עיצוב גרפי. המסר הוא קודם כל התוכן שרשום במודעה, אך לא רק. התמונה והצבעים המשולבים במודעת פרסום, הם אלו שצריכים למשוך את עין הגולש ולסקרן אותה. באמצעות שימוש נכון בצבעים ותמונות ניתן לייצר חשיפה גבוהה יותר למודעה. בין מאות מודעות פרסום אליהם נחשף הגולש והאדם הממוצע ביום יום, המודעה שלכם חייבת להיות שונה וייחודית כדי שתצליח לרתק את הציבור. המסר זה הדבר החשוב ביותר בכל קמפיין ובעזרת עיצוב גרפי נכון תוכלו להעביר אותו.

מה כולל עיצוב גרפי?

כאמור עיצוב גרפי הוא קודם כל המסר. עיצוב גרפי נועד להעצים ולהבליט את המסר. העיצוב כיום מורכב מתוכן ועריכה שנעשית בדרך כלל במחשבים, בעזרת תוכנות גרפיות שונות. מעצב גרפי חייב קודם כל למצוא את הדרך להכניס את המסר. העבודה לרוב תשולב עם מוחות קופירייטינג שמחפשים את הסיסמה והדרך הנכונה להעביר מסרים שונים. העיצוב הגרפי כולל עבודת גרפיקה ועריכה, הכוללת בניית מודעת פרסום שתהיה מורכבת מתוכן, תמונות ועיצוב כללי המורכב מצבעים אטרקטיביים.

עיצוב גרפי באינטרנט

עיצוב גרפי באינטרנט נועד למספר משימות עיקריות: העיצוב הגרפי של האתר הוא זה שמשפיע על הגולשים הנחשפים למודעת פרסום או לאתר מסוים. כיום על כל תחום ישנם מתחרים רבים ולכן עלינו כבעלי עסק למצוא את הדרך לייצר אתר מעוצב בצורה שונה ומושכת שתישאר בתודעה של הגולש. המטרה של עיצוב גרפי באינטרנט היא למשוך את הגולשים להישאר באתר, לייצר חווית גלישה ולגרום לגולשים לחזור אל האתר לביקורים נוספים בעתיד. עיצוב גרפי באינטרנט משמש לעיצוב תבניות לאתרים, עיצוב לוגו, עיצוב דפי נחיתה , באנרים ופרסומות שונות.

עיצוב לוגו נחשב לאחד הפרמטרים החשובים ביותר למיתוג של עסק. זה אמנם נראה כפרמטר קטן ולא משמעותי, סמל קטן המעוצב בצדי אתר או על כרטיס הביקור של החברה.
אך אם נחשוב לעומק על מותגים עולמיים , נראה שאנו מדמיינים בראשנו קודם כל את לוגו החברה (למשל מקדונלדס, גוגל, פייסבוק , בנקים, חברות תקשורת וכדומה.)

מהו לוגו ומה הוא אמור לייצג?

לוגו הוא בעצם התמונה של העסק שלכם. הסמל הקטן שצריך להיכנס לתודעה של הלקוחות שלכם. לוגו הוא אמצעי להכנסתכם לתודעה של הלקוחות והגולשים, הוא יוצר רשום ראשוני שיקבע האם תשארו בראשו של הלקוח.
הלוגו שלכם גם צריך להעביר מסר. לכל חברה ישנו לוגו המורכב מתמונה ומלל קצר המתאר את המשפט המזוהה ביותר עם החברה. למשל בנק הפועלים רצו להעביר את המסר שהם הבנק הראשון והראשי בארץ , ועל כן המסר המלווה את הלוגו שלהם הוא: "להיות ראשון זה מחייב".   

מה חשוב לדעת בנוגע לעיצוב הלוגו שלך?

עיצוב לוגו חייב להיעשות עם חשיבה מקדימה.  האם אתם רוצים לוגו פשוט או לוגו שלא ניתן יהיה להתעלם ממנו. במהלך עיצוב לוגו צריכים לחשוב קודם כל היכן הלוגו יופיע ומיהו קהל היעד של המוצר. על מנת להעביר את המסר עלינו לחשוב בצורה הפשוטה ביותר.  לוגו עם יותר מדי פרטים יהיה בעייתי מדי. חייבים מסר ופשטות שיעבירו ללקוח את כל מה שהוא צריך לדעת. חושבים שזה קל להעביר מסר וזיהוי של חברה שלמה באמצעות אייקון גרפי ומסר של כמה מילים בודדות – חשבו שוב,  מדובר במשימה לא פשוטה כלל וכלל. לא סתם אנו רואים חברות מצליחות יותר מאחרות וסמלי לוגו שנזכרים בתודעה יותר מאחרים.

פרמטרים לעיצוב

כאמור, הפרמטר הקריטי ביותר הוא המסר שנועד הלוגו להעביר. בהתאם למסר יותאמו שאר הפרמטרים. הפרמטר החשוב השני הוא שימוש בצבעים.  שימוש בצבעים משפיע רבות על מראה הלוגו והצורה בה ייזכר על ידי מי שצפה בו. לצד השימוש בצבעים, יש לשים דגש על הפונט והצבע של הטקסט שיופיע על גבי הלוגו. סמלי לוגו רבים משלבים תמונה קטנה או אייקון מסוים שיהיה מזוהה עם החברה שלהם. במקרים אלה חשוב להבהיר, גודלו של לוגו אינו משפיע אם יחדור לתודעה טוב יותר. ישנם סמלי לוגו קטנים שעושים עבודה טובה ואיכותית יותר מסמלי לוגו עצומים.

עיצוב לוגו ייקח את העסק שלכם לתודעה או ישלח את העסק שלכם להשתרך אחרי המתחרים שלכם. המטרה היא שכל גולש או לקוח שיסתכל על הלוגו שלכם – יקבל את כל המידע והמסר שהוא צריך לדעת עליכם.

עיצוב לוגו מסחרי

אם הספקתם להבין את חשיבותו של אתר תדמיתי על הצגת התדמית העסקית שלכם, וודאי כבר הבנתם שמיתוג מתחיל קודם כל מהסמל המסחרי של האתר / חברה – לוגו. שיווק והתנהלות נכונה ברשת האינטרנט ובכלל בעולם העסקים, יוכל להזניק אתכם למותג פעיל ומוכר ברשת. השאלה היא איך עושים זאת נכון?

מיתוג עצמי

מיתוג עצמי ברשת נעשה במספר דרכים , כשלכולן מטרה אחת – מיצוב העסק והעברת המסר הערכי הבסיסי של מה שהוא מייצג. מיתוג נעשה קודם כל בעזרת עיצוב אתרים. עיצוב אתרים תדמיתיים עם הגרפיקה וממשק האתר המתאים, יוכלו למתג את האתר שלכם כאתר יוקרתי / אתר רציני – בהתאם לעיצוב ולמראה שתתנו לו. החלק השני בתהליך מיתוג עצמי נעשה בעזרת תוכן. תוכן שיווקי באתר שלכם , שיסביר על שירותי ומוצרי החברה – יוכל להוביל למכירות גבוהות. את שני הפרמטרים האלה משלים עיצוב לוגו ייחודי ואטרקטיבי.

עיצוב לוגו נותן ערך מוסף

לוגו נחשב לכלי שיווקי נהדר. חברות גדולות מזוהות קודם כל עם הלוגו שלהם. עיצוב לוגו חייב להיות ייחודי ועם זאת אטרקטיבי, מושך ובלתי נשכח. דמיינו בראשכם מותגים כמו: קוקה קולה, מקדונלדס, גוצ'י, קסטרו ואפילו תחנת דלק. המשותף לכולם הוא שבהסתכלות על הלוגו שלהם אנו יודעים את כל מה שאנחנו צריכים לדעת על העסק – עיצוב לוגו ימתג את העסק שלכם. הסתכלו על הפרסומות של חברת קוקה קולה שלעיתים מציגים לנו רק את לוגו החברה וכוס קולה עם קרח – לא צריך יותר. ככל שהלוגו שלכם יהיה יותר קליט – כך זה יעזור לכם למתג את עצמכם.

עיצוב לוגו – איך עושים זאת נכון?

באתרים בעברית, לוגו ממוקם בדרך כלל בצידו הימני העליון של הדף. באתרים באנגלית, כתמונת מראה, הלוגו ממוקם בצידו השמאלי העליון של הדף. זהו גם האזור הראשון בדף עליו מסתכל הגולש – אם יש לכם מסרים חשובים – לצד הלוגו זה המקום לפרט על השירות או המבצע החשוב ביותר שלכם.

פרמטרים חשובים לעיצוב לוגו:

  • מושך את העין
  • צבעוני אך לא מצועצע
  • פשוט ומובן
  • מסר קצר על שירותי / עיסוק החברה
  • ייחודיות

עיצוב לוגו בלבד לא ימתג את העסק שלכם, אך הוא בהחלט יכול לתרום לזיכרון הקולקטיבי שאנשים יקבלו מהאתר שלכם – דבר שמשפיע רבות על גולשים שחוזרים לאתר.

ליעוץ מקצועי בכל הנוגע לעיצובי לוגו מקצועיים עבור יחידים, עסקים קטנים וארגונים גדולים, פנו אל המקצוענים, פנו אל DreamZone.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח