האם עיצוב אתר לעסק קטן שווה את המחיר?

מאי 22, 2016

האם עיצוב אתר לעסק קטן שווה את המחיר?

בעבר מרבית העסקים הקטנים היו נתקלים במכשולים עצומים במהלך התפתחותם משלב הינקות לשלב הבגרות. לא סתם אנו עדים לסטטיסטיקות רבות, לפיהן קרוב ל- 90 אחוז מהעסקים הקטנים פושטים את הרגל בשנותיהם הראשוניות – ההוצאות גבוהות, ההכנסות גדלות לאיטן ולעתים רבות זה לא מספיק להתקיימות של העסק.

עיצוב אתרי אינטרנט

אחת ההוצאות הגדולות ביותר של העסק היא בנושא שיווק ומציאת לקוחות. הרי ללא לקוחות עסק אינו יכול להתקיים. בעבר הושקעו תקציבים רבים על שיווק העסק ופתיחת עסק במקום מרכזי. נושא זה שאב עלויות גבוהות של שכירות ואחזקה.

מאז הקמת האינטרנט החיים הפכו קלים יותר. כיום באמצעות הקמת אתרים, יכול כל עסק קטן למקם את עצמו במרכז המפה ולזכות להכנסות מלקוחות וגולשים דרך האינטרנט. אחד הפרמטרים שמשפיעים יותר מכל על הפיכת גולשים ללקוחות הנו עיצוב אתרים.

עיצוב אתרים לעסק קטן מתמקד בשיווק האתר בצורה תדמיתית. מטרת אתר של עסק קטן להיות ממוקד ומוכוון לתנועת גולשים והמרתם ללקוחות.

איך הופכים גולשים ללקוחות?

עיצוב אתרים לעסק קטן יהיה לרוב עיצוב על בסיס תבנית – בדגש על עיצוב ולא על תוכן. תוכן אמנם משמש פרמטר חשוב, אך אתרים תדמיתיים לרוב יהיו אתרים קטנים עד 15 דפים והדגש החשוב בהם הוא עיצוב האתר בתוספת של תוכן שיווקי שייעודי למכור ולהניע את הגולשים לפעולה.

עיצוב אתר לעסק קטן חייב להתייחס לפרמטרים הבאים:

  • שיווק תדמיתי – לוגו, טקסט שיווקי, עיצוב דף נחיתה.
  • שימוש נכון בצבעים ובכותרות.
  • עיצוב ממשק משתמש ידידותי. שימוש בכפתורים ותמונות ויצירת הפעלה לגולשים. בניית מסלול ניווט לגולשים באתר.
  • דינמיות ועדכון שוטף. חובה עליכם להראות שהאתר פעיל וקיים ולא אתר סטטי שלא משתנה. 
  • הציגו את השירותים שלכם ואת המבצעים שלכם. פרטו מה ייחודי באתר ובשירות שלכם.
  • הציגו תיק עבודות.
  • הובילו את הגולשים למכירה – טופס צור קשר, הורדת תוכנה, קניית מוצר וכדומה.

אמנם עיצוב אתר לא ישפיע על כמות הגולשים שמגיעים לאתר ממנועי החיפוש אך לעיצוב אתר יש תפקידים חשובים יותר באתרים שונים. חשיבותו של עיצוב האתר משמעותית מאוד לאתרים ברשת. אין כל ספק שהתוכן והשירותים בכל אתר חשובים ביותר, אך בסופו של דבר עיצוב האתר הוא זה שמשפיע כל כמות הגולשים שנקשרו לאתר ויחזרו לבקר בו שנית. עיצוב האתר משפיע מאוד גם על יעילותו ועל יכולות המכירה שלו. עיצוב אתר באמצעות צבעים, כפתורים וטפסים שונים עשוי להוביל את הגולשים בצורה טובה יותר לקראת רכישת מוצר, השארת פרטים או כל דבר אחר שתרצו שהם יעשו.

סוגי עיצוב אתרים

עיצוב אתר יכול להתקבל באמצעות תבניות רבות שכבר מובנות ומוכנות לשימוש. אך הגדולה האמיתית של עיצוב היא הייחוד שלו. אתר שיעוצב בדומה לפלטפורמות אחרות ברשת – יהיה פחות ייחודי וסיכוי רב יותר שלא יזכרו אותו לאחר שיבקרו בו. מטרת כל אתר להשאיר חותם עמוק על הגולשים המבקרים בו , על מנת שירצו לחזור ולבקר בו שנית.

תבניות עיצוב אתר מתחלקות למספר סוגים עיקריים:

  • עיצוב אתר תדמיתי: עבור עסקים הזקוקים לאתר תדמיתי בו יציגו את השירותים והמוצרים שלהם.
  • עיצוב אתר מכירות: חנויות אלקטרוניות. עיצוב אתרים אלו בצורה ייחודית ואטרקטיבית יוביל להגדלת מכירות האתר.
  • עיצוב קהילות גולשים ורשתות חברתיות – אתרים שמותאמים לתוכן גולשים ומטרתם לעודד גולשים לשתף תוכן ומידע באתר.

עיצוב לוגו לאתר

עיצוב של לוגו האתר חשוב מאוד למיתוג העסק שלכם. עיצוב לוגו יעניק זיהוי ייחודי שבכל פעם שאותו שהגולשים יצפו באותו לוגו הם ידעו בדיוק באיזה אתר מדובר ומה השירותים שלו. לוגו חייב להיות ייחודי ושונה מאתרים ועסקים אחרים ברשת – במיוחד מהמתחרים שלכם.

עיצוב דפי נחיתה

עיצוב דפי נחיתה אחראי על ביצוע מטרות בעלי האתר. על דפי הנחיתה לגרום לגולשים לבצע משימות מסוימות. מעצב האתר אחראי על בניית מסלול גלישה בתוך האתר, אותו כל גולש נדרש לעבור. הכפתורים, הקישורים, התמונות והצבעים שעתידים למשוך את הגולש ולגרום לו לבצע פעולות מסוימות. עיצוב אתר חייב לקחת בחשבון עיצוב איכותי של דפי נחיתה, זהו תחום שדורש המון ניסיונות על מנת להפוך את האתר למכירתי.

עיצוב אתר לקידום

חשוב מאוד לקחת בחשבון את נושא קידום האתר במהלך עיצובו ובנייתו. עיצוב אתר בטכנולוגיות ובשפות שונות, עלולים לגרום לבעיות סריקה של האתר בהמשך, דבר שימנע ממנועי החיפוש לסרוק את תוכן האתר ובכך לקדם אותו. חשוב לוודא שהעיצוב לא מסתיר את התוכן.

אילו סוגי תוכנות לעיצוב אתרים קיימים באינטרנט?

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת נולדות ונוצרות עוד ועוד תוכנות עיצוב אתרים. מרבית התוכנות עולות תשלום אך ניתן גם למצוא תוכנות עיצוב רבות בחינם. בעולם טכנולוגי בו מוקמים אתרים רבים, ישנה חשיבות מכרעת לייחודיות העיצוב של כל אתר ואתר.
אתרים שנראים אותו דבר, לרוב לא ייזכרו בעיני הגולשים וייהפכו לאתר אחד מני רבים שלא תופס את העין. לעומת זאת, אתר שהושקע בו עיצוב ייחודי ואטרקטיבי – מגדיל את הסיכויים שגולשים יזכרו אותו ויחזרו אליו.

להבדיל מאומנות שדורשת יכולת אמנותית, עיצוב אתרים יכול להיעשות ולהילמד על ידי כל אחד ואחת מאיתנו. כיום באמצעות שלל תוכנות גרפיות ניתן לעצב ולבנות אתרים מרשימים ומקצועיים.

במאמר זה פירטנו עבורכם תוכנות בולטות לשימוש במהלך עיצוב אתרים:

  1. פלאש – אחת התוכנות הפופולאריות והמוכרות ביותר בעולם כיום לעיצוב ברשת. פלאש היא תוכנה שבמקור נבנתה על ידי מאקרומדיה ובהמשך נרכשה על ידי חברת אדובי. תוכנת פלאש היא תוכנת חובה עבור מעצבי אתרים עבור עיצוב דינמי של סרטוני אנימציה ובאנרים. השימוש בתוכנה חל כיום גם בסרטי אנימציה ברחבי העולם. היתרון הגדול ביותר של תוכנת פלאש הוא הניראות שלה, שלא משתנה בצפייה באף דפדפן ושומרת על איכותה הגבוהה. החיסרון הגדול של פלאש הוא בכך שהיא מונעת חשיפה של תוכן למנועי החיפוש ובכך עלולה לפגוע בקידום האתר. תוכנה בתשלום.
  2. פוטושופ – תוכנת עריכה גרפית הפופולארית ביותר בעולם. תוכנת פוטושופ היא תוכנה בתשלום מבית אדובי, שמאפשרת עיבוד תמונה ברזולוציה ואיכות גבוהה, ושמירה לפי פורמטים שיתאימו לדפי אינטרנט. התוכנה מצוינת עבור צלמים ומעצבי אתרים, כשהיא מאפשרת עיצוב תמונות, גרפיקה בתלת מימד ווידאו.
  3. דרימוויבר – תוכנה בתשלום שנלמדת במכללות רבות לעיצוב. תוכנה זו מאפשרת בנייה ועיצוב של דפי HTML תוך עיצוב CSS ועבודה עם מערכות מבוססות PHP כמו ג'ומלה, דרופל או וורדפרס.
  4. אילוסטרטור – עוד תוכנה בתשלום מבית אדובי. תוכנה זו עושה שימוש בגרפיקה וקטורית שהיתרון הגדול ביותר שלה הוא האפשרות לשנות רזולוציה של תמונה מבלי לפגוע באיכותה או לגרום לטשטוש שלה. ניתן לשלב את התוכנה עם פלאש ופוטושופ ולעצב בה כל דבר – החל מלוגואים ותמונות וכלה בתלת מימד. חלקכם מכיר את תוכנת פריהנד שיוצרה על ידי מאקרומדיה והיא למעשה משמשת כבסיס לתוכנה זו.
  5. גוגל פיקאסה – תוכנה חינמית של גוגל לעריכת תמונות. היתרון הגדול ביותר של תוכנה זו הוא הקלות והפשטות שלה לעריכה ועיבוד של תמונות שלא יצאו בצורה טובה בצילום ראשוני.

כיום עוד תוכנות עיצוב אתרים רבות, מקבץ תוכנות זה יעניק לכם את כל הכלים עבור עיצוב אתר בסטנדרטים מקצועיים גבוהים.

עיצוב אתרים לפי תבנית

בבואכם לבנות אתר, עליכם קודם כל למצוא את העיצוב שיתאים עבורכם. אחת הדרכים הפופולאריות  בה רבים בוחרים – היא עיצוב אתר לפי תבנית. עיצוב אתרים על בסיס תבניות מאפשר לנו ללמוד מהקיים ולא להמציא את הגלגל מחדש. התבניות גם מוזילות משמעותית את עלות בניית האתר לעומת עלות של בניית אתר באופן ייחודי.

יתרונות עיצוב אתר לפי תבנית

עיצוב אתר לפי תבנית מבטיח לכם שאתם מקבלים אתר עם תבנית שכבר הוכחה כעובדת ויעילה. אחד החששות הגדולים במהלך בניית אתר – היא שהעיצוב שלו לא יהיה ידידותי לגולשים – דבר שישלח רבים מהם לאתרים אחרים. כשאתם בוחרים תבנית, תוכלו לבחור עיצוב שדומה לבעלי מקצוע דומים לכם. כך לדוגמא תוכלו לבחור תבניות שמתאימים לבעלי מקצוע מסוימים או תבניות של חנויות אלקטרוניות וכדומה.

חסרונות עיצוב אתר לפי תבנית

אחת הבעיות הגדולות במסגרת עיצוב לפי תבניות היא חוסר הגמישות. כשאתם מקבלים אתר על בסיס תבנית, עליכם לבדוק האם התבנית עונה על כל הצרכים שלכם. במידה וישנו רצון לשינויים על גבי התבנית – האם הגמישות מאפשרת שינויים ומה העלות של שינויים במידת הצורך. חיסרון בולט נוסף הוא חוסר הייחודיות. כשאתם בוחרים עיצוב לפי תבנית אתם בוחרים להיות אחד מני רבים. סוגיה זו מבטלת את הייחודיות שלכם – דבר שמחייב אתכם לבדל את עצמכם בדרך אחרת (לוגו קליט, מבצע או שירותים מיוחדים, תוכן איכותי שמעניק ערך מוסף לאתר וכדומה).

סוגי תבניות עיצוב אתר:

עם השנים למדנו לזהות ולהבדיל בין תבניות עיצובים שונות שמתאימות לסוגי אתרים שונים. הצורך נוצר בהתאמה לכל אתר ועסק. כשם שעיצוב אתר של עורך דין לא יתאים לעיצוב אתר של חנות פרחים או מוצרי תינוקות למשל.
סוגי העיצובים הבולטים:

  • אתר אינפורמטיבי – אתר מידע ותוכן.
  • אתר תדמיתי – אתר קטן , בעל מספר מועט של דפי תוכן, בדגש על שיווק בית העסק.
  • עיצוב אישי וייחודי – אתר שעלותו תהיה גבוהה יותר ובו העיצוב נעשה בהתאמה אישית לפי רצונות הלקוח.
  • עיצוב אומנותי – אתרים בתחום האומנות.
  • בעלי מקצוע – אתרים שנדרש מהם מראה קורקטי, אמין ורציני.
  • חנויות אלקטרוניות.
  • עיצוב אתרים לילדים ונוער.
  • עיצוב אתרים למבוגרים.

לסיכום, לא חסרים סוגי תבניות ועיצובים. רבים מהם ניתן למצוא בחינם באינטרנט. רק חשוב לוודא שאתם מקבלים תבנית שעונה על הצרכים שלכם ומאפשרת לכם גמישות בהוספת תכנים וקבצים נוספים לאתר בעתיד. דווקא במקרים אלו עליכם לוודא שאתם לא הולכים על הפיתרון הזול ובסופו של דבר משלמים יותר כיוון שאתם לא מקבלים את כל הדרוש לכם. על אתרים כיום להיות דינמיים ומותאמים לשינויים רבים.

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי בבניית אתרים לעסק שלכם, פנו אלינו - DreamZone.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח