הקמת אתרים באינטרנט - 2016 והלאה

מאי 24, 2016

בשנים האחרונות נראה שכולם עסוקים ורודפים בעיקר אחר הקמת אתרים. האינטרנט נראה שהולך וגודל וכולם רוצים לקחת חלק מהמימוש שלו. כך הקמת אתרים הולכת ותופסת תאוצה אצל אנשים רבים – חלקם עצמאיים שעוסקים במשרה מלאה בהקמה ובנייה של אתרים, וחלק מקימים אתר או שניים שיהווה עבורכם כהכנסה מהצד, לצד עבודתם כשכירים.

הקמת אתר אינטרנט

כשמדברים על הקמת אתרים , חייבים לעמוד על ההבדלים והסוגים השונים של אתרים:

הקמת אתר תדמיתי / אישי:

הקמת אתרים אלו נועדה בעיקר עבור פרזנטציה והצגת תדמיתית של עסק או דמות מסוימת. מרבית העסקים הקטנים באינטרנט מקימים אתר תדמיתי בפלטפורמה כזו. אתרים אלו יכללו דף בית שיפרט את שירותי ומוצרי החברה ולוגו החברה. בנוסף אתרים אלו כוללים מספר מאמרים לתיאור שירותי האתר וכמובן גלריית תמונות / וידאו להצגת דוגמאות והצלחות החברה. לכל אתר תדמיתי / אישי מתלווה טופס ליצירת קשר ופנייה לבעלי האתר לשם קבלת השירותים המוצגים בו.

הקמת אתר מכירות / סחר אלקטרוני:

אתרים אלו נפוצים ברשת ומיועדים למכירה של מוצרים רבים, ממש בדומה לחנות. אתרים אלה בנויים על פלטפורמה שונה שמאפשרת הצגה של מוצרים רבים ואפשרות לניהול קנייה אונליין באמצעות בניית סל קניות ופתיחת חשבון סליקה באשראי לתשלום דרך האתר. אתרים אלו יהיו בנויים לרוב על בסיס מסדי נתונים, דבר שדורש בנייה מורכבת ועלותו גבוהה יותר.

פלטפורמות הקמת אתרים

הפלטפורמות בהן בונים את האתר נשענות קודם כל על סוג האתר ועל הייעוד שלו. אתרים תדמיתיים יהיו בנויים לרוב על בסיס דפי HTML בשילוב עיצובים שונים על בסיס תוכנות גרפיות כדוגמת פלאש, ג'אווה סקריפט ואחרים. ניתן גם לעצב אתר תדמיתי באופן דינמי לחלוטין, כשכל האתר מושקע ומעוצב על בסיס סרטונים ותמונות גרפיות. על אף היופי וההדר באתרים אלו, הם אינם מומלצים משיקולי SEO. אתרי חנויות אלקטרוניות, לרוב יוקמו על בסיס פלטפורמות של מסדי נתונים טבלאיים כגון PHP ו- SQL.   

הקמת אתרים – מה עלינו לדעת?

כיום מוצעות מערכות רבות לבניית והקמה של אתרים בחינם ברשת. רובן יהיו בעייתיות עבור הגולש הממוצע. על אף שניתן לבנות במערכות אלו אתרים לא רעים בכלל, נדרש ידע רב לעבוד עמן ורובן אינן יאפשרו גמישות בעריכה ייחודית. במקרים אלה ובעיקר במידה ואין לכם זמן רב להשקיע בבנייה ובתחזוק האתר – מומלץ שתשקיעו ותבנו אתר אצל חברת בניית אתרים מנוסה. אתר שבנוי על פלטפורמה קבועה ופשוטה, לא יהיה ייחודי וייראה זול ולא מושקע לגולשים המגיעים אליו. לפני הקמת אתרים עליכם לבדוק מספר חברות בניית אתרים, ולבדוק בנוסף גם לגבי עלויות רכישה של דומיין ואחסון של האתר בהמשך. חשוב לוודא שיש לכם תמיכה על האתר למקרה של תקלות עתידיות. כמו כן, עליכם לוודא שהאתר נבנה כפלטפורמה טובה לקידום במנועי חיפוש. הקמת אתרים חייבת להיות בצמוד ליועץ קידום אתרים שייתן לכם את הדגשים החשובים לקידום האתר בהמשך.

קצת על חברות להקמת אתרים

כיום, כשיותר ויותר אנשים מתחברים לרשת האינטרנט, ומעל מיליארד כבר מחוברים ויכולים לגלוש בה כמעט מכל מקום בערים המערביות, להקים אתר באינטרנט זה כמו להקים בניין בעולם הפיזי.

מפתחות להצלחה

חברת הקמת אתרים היא כיום כמו קבלן בניין. אם היא לוקחת על עצמה לבנות אתרי אינטרנט ללקוחותיה היא צריכה בעלי מקצוע המתמחים במגוון תחומים הדרושים לשם העמדת אתר חדש, אמין, ידידותי למשתמש ושכיף להיות בו. עליה להעסיק בין השאר מתכנתים, מעצבים, משווקים ועוד.

על חברת הקמת אתרים ששמה לה למטרה להיות מובילה בתחומה, להיות מעודכנת בהתפתחויות השוק באופן שוטף וקבוע, שכן זהו שוק דינאמי המשתנה מהר מאוד. האינטרנט הוא המקום הראשון אליו ילך עסק שרוצה להרחיב את מעגל לקוחותיו, מכיוון שהרשת היא כמו עולם מקביל לעולם האמיתי שמתקיים מחוצה לה. יש אף אתרים שלקחו רעיון זה והפכו אותו למיזם עסקי ועולם ווירטואלי שלם, בו ניתן ללכת לקניות לצאת לחופשות, לשבת בבית קפה והכל מהכורסא שבבית.

מכיוון שתחום זה כבר כל כך מפותח וממשיך להתפתח בקצב מהיר כל הזמן, הביקוש לבוני אתרים הוא רב ובהתאם גם ההיצע של החברות המציעות שירותי הקמת אתרים. לאור זאת, על מנת להצליח, חייבת חברת הקמת אתרים למצוא את המאפיינים שיבדלו אותה ואת מוצריה משאר מתחריה. עליה לחשוב מהו הערך המוסף אותו תתן ללקוחותיה המבקשים לבנות לעסקיהם אתר. האם העיצוב שלה מושקע יותר מחברות אחרות? האם המחיר שלה אטרקטיבי יותר? האם היא נותנת באתר אותו היא מקימה עוד אופציות של ניתוח ומחקר של אוכלוסיית הגולשים הנכנסת לאתר?

מציאות משתנה

עם כל כך הרבה גולשים המהווים לקוחות פוטנציאליים, כל כך הרבה נתונים כגון: זמן שהייה בכל דף באתר, זמן שהייה בעמוד המכירה, הקלקה על באנרים או על מקומות מסוימים במסך וכל כך הרבה תחרות - כדי להצליח בתחום הקמת האתרים יש לנתח את נתוני הגלישה באתר, את המתחרים ואת הקורה בשוק באופן שוטף, שיתאים את השירות אותה נותנת החברה למציאות המשתנה מדי יום.

עולם האינטרנט הוא העתיד, את זה כולנו כבר הבנו מזמן. כל איש מקצוע, כל בית עסק, כל חנות וכל מפעל חייב לחשוב היום על הקמת אתר באינטרנט על מנת לצעוד יד ביד עם הקדמה הטכנולוגית וליהנות ממה שבאפשרותו של העולם המקוון להציע. כמענה לצורך בהקמת אתרי אינטרנט, קמו בשנים האחרונות חברות רבות העוסקות בהקמה וקידום האתרים. ההיצע הרב גרם לתחרות רבה אשר מיטיבה עם הלקוחות. 
מה חשוב לזכור לפני שפונים לחברת בניית אתרים?

טיפים לפני הקמת אתר אינטרנט

לפני שמתחילים בתהליך הקמת אתר באינטרנט חשוב להבין לאיזו מטרה הוא מיועד. האם מדובר באתר תדמיתי או באתר מכירות, אולי מדובר על אתר שמשלב תכנים אינפורמטיביים כלליים יחד עם האינפורמציה על החברה ועל שירותיה?

על מנת לעשות את עבודת ההכנה בצורה הנכונה ביותר, מומלץ לפנות לחברה שמספקת שירותי הקמת אתר באינטרנט - מכיוון שברשותה כל הידע הדרוש על מנת להציע את חבילת הפתרונות שתכלול את העיצוב הוויזואלי של האתר ואת המבנה הטכנולוגי שלו, כך שהוא ישמש את המטרה שלשמה הוקם, בצורה הטובה ביותר.

עיצוב ותכנון הממשקים הטכנולוגיים בתהליך הקמת אתר באינטרנט

כחלק מתהליך הקמת אתר באינטרנט, לאחר המיפוי המקצועי והגדרת מטרותיו העתידיות, חשוב לתת את הדעת לעיצוב האתר, על מנת שהוא יהיה שמיש ונוח ויזמין גלישה ארוכה. על מנת לעשות זאת, חשוב לבחור את הצבעים הנכונים, את האפליקציות המתקדמות ולכלול בתוכו את הממשקים והטכנולוגיה אשר יהפכו את השימוש בו לזמין ונוח.

קידום אתר אינטרנט

קידום אתרים הוא תחום הנכלל במערך הקמת אתר באינטרנט, אך מכיוון שחשיבותו רבה באותה המידה כמו כל תהליך הקמת האתר, יש לשים עליו דגש רב. אתר אינטרנט יפה ומתקדם ברמה הטכנולוגית לא יניב את התוצאות שלשמן הוקם - אם הוא לא יכלול את הפרמטרים הדרושים למטרת קידום במנוע החיפוש של גוגל. מכיוון שחשיפה מרובה היא מטרת העל של כל אתר אינטרנט, חשוב כי במהלך בנייתו יכללו בו מילות מפתח בצירופים הנכונים והאינפורמציה הדרושה על מנת שהוא יקודם במקומות הראשונים בעמודי גוגל ורק חברות המתמחות בקידום אתרים יוכלו לסייע בכך בצורה המקסימאלית.

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי בבניית אתרים לעסק שלכם, פנו אלינו - DreamZone.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח