קידום אתרים

יולי 31, 2019

מהפיכת האינטרנט ללא ספק חדרה לחיינו בכל אלמנט אפשרי כמעט.
עם הגדילה בכמות התכנים, השירותים והמוצרים ברשת, נוצר גם צורך כמעט מיידי במקצועות חדשים שיספקו את המענה לפלטפורמה החדשה.
כמה מקצועות בולטים צמחו בשנים האחרונות, רובם המוחלט מתעשיית האינטרנט.
הראשונים לפרוח היו המתכנתים ובוני האתרים, שהפכו לסחורה החמה בשוק תוך זמן קצר, כשכל בעל עסק או יזם ביקש לבנות אתר תדמיתי לעסק שלו.
השלב הבא בתעשייה הגיע עם הפיכתו של גוגל למנוע החיפוש המוביל בעולם, כשלפי סטטיסטיקות, מחזיק למעלה מ- 70% מחיפושי הגולשים בעולם המערבי (ללא סין ורוסיה).    הפיכתו של גוגל למנוע החיפוש המוביל, הובילה ליצירת מקצוע חדש ברשת האינטרנט – מקדם אתרים. 
מקדם אתרים – מקצוע נולד
מקדם אתרים הוא מקצוע שנולד בעקבות הצורך לקדם אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל.  היות והופעה בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל הפכו למדד כמעט ודאי להצלחה שיווקית בכל תחום, נוצר צורך ללמידה כיצד מנוע החיפוש של גוגל פועל ולפי אילו פרמטרים הוא מדרג את האתרים השונים בכל תחום.
מקדמי אתרים הם אלו שאחראים לעקוב באופן שוטף אחר כל שינוי שחל באלגוריתם החיפוש של גוגל ולהתאים את האתרים שלהם לפי החליל של גוגל.
מקדם אתרים – עצמאי או שכיר?
אחת הדילמות שניצבות בפני כל מקדם אתרים כיום – הוא האם להיות עצמאי או שכיר?
מצד אחד, במרבית חברות האינטרנט ובחלק מהעסקים השונים קיימת כיום מחלקת אינטרנט ובמסגרתה מקדמי אתרים.    מצד שני ניצבת בפני כל מקדם אתרים האפשרות לפתוח עסק עצמאי ולספק שירותי קידום אתרים.
ישנם יתרונות וחסרונות לכל חלופה, אך בשני המקרים מדובר במקצוע מרתק ודינמי, שמחייב את העוסק בו בלמידה תמידית.
האם כל אחד יכול להיות מקדם אתרים?
כפי שציינו, קידום אתרים נחשב למקצוע המצריך למידה מתמדת.  זה לא מתאים לכל אחד.  בתחום שמתפתח ומשתנה באופן שוטף, על כל מקדם אתרים להיות עם האצבע על הדופק וללמוד בזמן אמת כיצד להתאים את אתריו בצורה אופטימאלית - לפרמטרים לפיהם מדרג גוגל כל אתר.

אחד האלמנטים החשובים והמכריעים בהצלחה שיווקית של אתרים באינטרנט הוא קידום אתרים.
ישנן שיטות רבות לשווק באינטרנט, האלמנט הבסיסי הוא כמובן בניית אתר תדמיתי שישמש ככרטיס הביקור הרשמי של העסק ברשת.
אך בניית אתרים לבדה אינה מספיקה, קידום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל היא פעולה הכרחית על מנת להתמודד מול המתחרים שלנו.
בכל הקשור לשיווק אתרים, מלבד קידום בתוצאות מנועי החיפוש, ישנה פעילות שיווקית ענפה נוספת שיש לבצע כיום במדיה החברתית.
במאמר זה נסקור עבורכם את השיטות העיקריות לשיווק אתרים באינטרנט.

אתרים – בנייה
כדי שיהיה לכם אתר אינטרנט, עליכם קודם כל לשכור את שירותיה של חברה לבניית אתרים.  בניית אתר הוא בסיס הנוכחות שלכם באינטרנט.
האתר שלכם צריך לשקף את העסק שלכם, להעניק לו אמינות ולהציג את השירותים שלכם לציבור.
לכל אתר צריך להיות מודל כלשהו – זה יכול להיות מודל עסקי רווחי , וזה יכול להיות מודל פילנתרופי של מתן מידע בתחום מסוים.

אתרים – קידום
השלב הבא אחרי בניית אתרים – קידום.
קידום אתרים כאמור, נולד בעקבות הצורך להתאים את האתרים לפרמטרים לפיהם גוגל מדרג כל אתרים.  קידום אתרים, או במונח המקצועי SEO , הנו למעשה פעולות אופטימיזציה שמתבצעות על אתר אינטרנט – על מנת להתאים את עצמו לפי הדרישות של גוגל.   גוגל מדרג אתרים לפי הרלוונטיות שלהם לביטויים ומילות מפתח מסוימות.
על מנת שניתן יהיה לשווק אתרים בגוגל, יש לעשות קידום של מילות מפתח שונות בדפי האתר.   האלמנטים המכריעים יהיו קישורים איכותיים שיצביעו על האתר מאתרים שונים ברשת וניהול תוכן פנימי באתר.

אתרים – תוכן עבור קידום
על מנת שגוגל יידע אילו מילות מפתח אנו מקדמים באתר, עלינו לעשות באתר אופטימיזציה של תוכן.   בתהליך זה עלינו להחליט בשלב ראשון איזה מילת מפתח תקודם בכל דף.  בכל דף שמקודמת בו מילת מפתח , יש לכתוב מאמר שיקדם את אותה מילת מפתח  (נקבע לפי פרמטרים של אחוז צפיפות ופיזור של מילת המפתח בטקסט).

אתרים – שיווק ברשתות חברתיות
על מנת לשווק אתרים כיום ברשת, חייבים לקחת בחשבון גם את הנוכחות במדיה החברתית.  שיווק ברשתות חברתיות יכלול פעילות קבועה ושוטפת בפייסבוק, בלוגים ויתר הרשתות החברתיות, ובהנעה של גולשים מרשתות אלו לאתר.


אם תשאלו משווקים באינטרנט מהי הדרך המומלצת והטובה ביותר לדעתם – להגדיל את מאגר הלקוחות והמיתוג העסקי שלהם ברשת – התשובה תהיה לרוב קידום אתר אורגני.
בימים בהם חלק גדול מהאנושות ומהלקוחות הפוטנציאליים שלנו שוהים את מרבית זמנם באינטרנט, הדבר החשוב ביותר הוא ליצור נוכחות מבוססת בזירה זו.

בניית נוכחות באינטרנט
לשם יצירת נוכחות אפקטיבית באינטרנט עליכם קודם כל לבנות אתר.
בניית אתר נחשבת כיום לכרטיס הביקור הראשוני של כל עסק באינטרנט.
האתר שלכם צריך להציג את השירותים והמוצרים שלכם לציבור הרחב, להקרין מהימנות ואמינות ולהפוך את הגולשים שמגיעים לאתר שלכם ללקוחות.

קידום אתרים – משיכת לקוחות לאתר 
בעלי אתרים רבים משקיעים כספים רבים בבניית אתר מקצועי ומרהיב, אך לא חושבים על היום שאחרי – איך מושכים לקוחות וגולשים לאתר?
זה נחמד שיש לכם אתר יפה ומעוצב בצורה מרשימה?  אך זו קצת בעיה אם אף אחד לא יבוא לראות אותו...
קידום אתר אורגני ייתן לכם את המענה הראוי לבעיה זו.
משיכת גולשים לאתר היום מתאפשרת במספר דרכים:
1. קידום אתר אורגני
2. פרסום ממומן בגוגל
3. ניתוב גולשים לאתר מרשתות חברתיות, בדגש על פייסבוק.

קידום אתר אורגני בגוגל
כשמדברים על קידום אתר אורגני, מתייחסים לרוב לקידום במנוע החיפוש גוגל.
גוגל הפך עם השנים לאופציה הכמעט בלעדית לחיפושי גולשים באינטרנט.  בארץ מדובר על אחוז בלתי נתפס של למעלה מ-90 אחוז מהגולשים שפונים לגוגל בחיפוש אחר שאילתות שונות ברשת.
לכן, עליכם כבעלי עסקים להבין, שללא קידום אתרים בגוגל – אתם מאבדים לקוחות פוטנציאליים רבים.

קידום אתר אורגני – על מה זה מתבסס?
קידום אתרים בגוגל מתבסס על מאות פרמטרים שונים.  העיקריים שבהם נשענים על ותק האתר והדומיין עליו נבנה האתר,  אופטימיזציה של האתר לסריקה של מנועי החיפוש, תוכן וקישורים נכנסים.
בכל הקשור לבניית תכנים לאתר, עליכם לכתוב תוכן שיהיה ממוקד ויקדם את מילות המפתח הרצויות לקידום.  קידום אורגני הוא למעשה קידום של מילת מפתח או מבחר ביטויים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.

אורגני או ממומן?
דף תוצאות החיפוש של גוגל מחולק לשניים – תוצאות חיפוש אורגניות (טבעיות) ותוצאות חיפוש ממומנות (מופיעות מעל ולצד תוצאות החיפוש האורגניות).
קידום ממומן ניתן להעלות בתוך דקות ספורות לאוויר באמצעות בניית מודעות ממומנות שיופיעו לצד תוצאות החיפוש ויגבו מהמפרסם תשלום בכל הקלקה של גולשים על אחת מהמודעות שפרסם.
קמפיין קידום אתר אורגני אורך זמן רב, שכן יש לקדם דפים שונים מהאתר לתוצאות האורגניות הטבעיות של גוגל.  פעולה זו אורכת זמן (לעתים חודשים ולעתים שנים – תלוי בגודל התחרותיות) ויש להשקיע בה עבודה סיזיפית רבה הכוללת כתיבת תכנים רבים ובניית קישורים ממקורות רבים ושונים ברשת.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח