בניית אתר אינטרנט בשנת 2016

מאי 16, 2016

מיום ליום מצטרפים לרשת האינטרנט מיליוני אתרים נוספים. כל אתר עם קונספט שונה , מודל עסקי שונה וכל בעל אתר בטוח שהוא הולך להיות המוביל בתחומו ברשת. ככל שהשנים עוברות, כל תחום וכל נישה הופכים להיות יותר תחרותיים והרבה יותר קשה להוביל. בניית אתרים הוא תחום שצמח בעיקר בעשור האחרון עם הכניסה המאסיבית של רשת האינטרנט ושל מנועי החיפוש בראשות גוגל. בונה אתרים הפך היום להיות מקצוע נחשק שיכול לייצר עסקים ניידים ברשת.

בשלב הראשוני לפני בניית האתר, עליכם לעשות אפיון לבנייה.

אפיון

  • החלק הראשון והחשוב ביותר בתהליך של בניית אתרים הוא אפיון האתר לבנייה.
  • האפיון מתחיל קודם כל באפיון טכני – מהי שפת הקוד הנדרשת לתכנות האתר? 
  • האם מדובר באתר שצריך להכיל מאגר נתונים או שמדובר באתר תדמיתי?
  • במקביל לתהליך זה נעשה תכנון לעיצוב האתר ועיצוב לוגו ייחודי.
  • בשלב זה עלינו לקבל החלטה האם אנחנו בונים אתר על בסיס תבניות עיצוב קיימות או שאנו משקיעים על עיצוב אתר ייחודי.

עיצוב

  • עיצוב אתרים הוא הכלי החשוב ביותר בהשפעה על ממשק הגלישה באתר ועל חווית הגולש – דבר שיקבע כמה מהלקוחות ישובו לאתרכם לביקור חוזר.
  • עיצוב אתרים נעשה באמצעות בניית תפריט ומסלול גלישה, תוך הוספת עיצובים באמצעות גרפיקה, צבעים, תמונות, סרטונים ולוגו.

תוכן

  • מרכיב חשוב נוסף הוא התוכן שיהיה באתר שלכם.   לתוכן משמעות חשובה במיוחד כי הוא זה שמשפיע על מיקוד האתר שלכם בעיני מנועי החיפוש.
  • בניית אתרים חייבת להיעשות בצורה בה תהיה נגישות לתוכן האתר ולכותרות שלו.

חשוב לדעת

  • עליכם להיות מעורבים בבניית האתר שלכם ולוודא שאתם מקבלים את התוצאה המבוקשת.
  • עליכם לוודא שהאתר נבנה כפלטפורמה טובה לקידום אתרים – היזהרו משימוש רב מדי בקבצי מדיה שלא ניתנים לקריאה על ידי מנועי החיפוש.
  • אתרים רבים נבנים היום כפלטפורמה להוספת תוכן גולשים בעזרת פורומים , בלוגים ורשתות חברתיות – נסו לחשוב על מודל זה בבניית האתר שלכם.
  • וודאו שאתם מקבלים תמיכה למשך חצי שנה לפחות מהחברה שבונה לכם את האתר.    וודאו שאתם מקבלים מערכת ניהול תוכן – דרכה תוכלו להזין בהמשך תכנים נוספים לאתר.  וודאו שמלמדים אתכם כיצד לעשות זאת בעצמכם.
  • בחרו חברת בניית אתרים עם רזומה – בקשו לראות אתרים לדוגמה שנבנו בחברה בעבר.
  • אל תשתמשו בפלטפורמות לבניית אתרים בחינם – עדיף להשקיע יותר בהתחלה מאשר להשקיע את כל זמנכם בכיבוי שריפות בשלב מאוחר יותר.
בניית אתר אינטרנט

כיצד לבחור חברה לבניית אתר אינטרנט

חיפוש רעיונות בזק שיביאו לנו הכנסה פאסיבית, גם אם זעומה, הפך להיות תחביב נפוץ אצל סטודנטים וצעירים.   מאז המשבר האחרון, נשלחו אלפי צעירים אל האבטלה והחלו לחפש לעצמם מוצא נוסף שיעדכן את תזרים המזומנים שלהם מדי פעם. האינטרנט שפרץ בעשור האחרון הפך לביצת זהב עבור יזמים צעירים. באמצעות בניית אתרים באינטרנט ניתן כיום להוציא לפועל יוזמות רבות ובכך להגשים חלומות רבים. ישנם שכירים רבים שעוסקים בעבודות יומיומיות , בזמן שמהצד הם מתחזקים אתר שמכניס להם הכנסה פאסיבית נוספת של כמה אלפי שקלים בחודש.

האם גם אתם נמנים על אוכלוסיית מגשימי החלומות או שאתם עדיין בגדר חולמים?

אם אתם חולמים, הגיע הזמן להפסיק לחלום ולהצטרף לאנשים רבים שכבר גילו את נפלאות האתרים. הגיע הזמן לבנות לעצמכם אתר. השלב הראשון שעליכם לעשות הוא למצוא את הרעיון הייחודי. לא חסרים אתרים ברשת ועליכם לחפש רעיון שיהיה ייחודי ויוכל למשוך אליו תנועה של גולשים.

שימו לב שמומלץ לבחור רעיון שאין עליו תחרות גבוהה מדי. כך למשל אם אתם רוצים לבנות אתר בנושא הימורים, צר לנו לבשר לכם שישנה תחרות עצומה על כל הביטויים הקשורים לתחום זה – ועל כן זה יצריך מכם השקעה רבה של זמן וכסף עד שתוכלו לראות רווחים מהאתר , אם בכלל..

לאחר שמצאתם את הרעיון עליכם לבנות אתר.  כיצד בוחרים חברה לבניית אתרים?

בחירת חברה לבניית אתרים יכולה להשפיע רבות על איכותו והצלחתו של האתר שלכם. בניית אתר לרוב כרוכה בהשקעה כספית ולכן עליכם לראות שאתם משקיעים את הכסף בחברה אמינה עם קבלות.

הפרמטרים החשובים ביותר לפיהם נבחר חברה לבניית אתרים – הם וותק וניסיון החברה. היות ואתם לא רוצים להיות ניסוי של חברה שבונה אתר לראשונה – עליכם לבדוק מהו הוותק של החברה, כמה זמן היא בשוק ומה הניסיון של החברה. אילו סוגי אתרים בנתה החברה?  האם אתרים אלו דומים בסוגם לאתר שאתם מעוניינים לבנות?

לאחר שבדקתם את ניסיון החברה ולקוחותיה השונים (מומלץ לראות דוגמאות של אתרים שנבנו על ידי החברה),  זה הזמן לבדוק את שירותי החברה ומה כולל בניית אתר בחברה זו. לא כל חברה מבטיחה תמיכה צמודה. עליכם לדאוג ולוודא שאתם מקבלים תמיכה לשנה הראשונה. בניית אתר היא לא פיתרון זמני, עליכם לראות שאתם מקבלים מערכת לניהול תוכן. מערכות ניהול תוכן יאפשרו לכם בהמשך לעדכן ולהוסיף חומרים נוספים לאתר.

פרמטר חשוב נוסף הוא כמובן המחיר. קחו מספר הצעות מחיר עבור בניית אתרים.אם כל הפרמטרים שהוזכרו קוסמים לכם, הדבר האחרון שנשאר לכם לבדוק הוא את מידת נוחות הפנייה שלכם לחברה.  עליכם להרגיש בנוח ולדעת מיהו איש הקשר לו תוכלו להציק בהמשך.

מדוע עליך למהר לבנות אתר?

מאז הכניסה המאסיבית של האינטרנט בסוף שנות ה-90 של המאה ה- 20 החלו לצוץ מיליוני אתרים באינטרנט. מספר האתרים באינטרנט מוערך בלמעלה מ- 100 מיליון אתרים והיד עוד נטויה. אתרים באינטרנט הם למעשה אסופה של דפי תוכן, כשכל אתר באינטרנט משמש לריכוז מידע בנושאים מסוימים או שירותים מסוימים.

אתרים באינטרנט – נושאים ותחומים

כיום קיימים אתרים באינטרנט כמעט בכל תחום ובכל נישה. ככל שהזמן עובר ויותר אנשים קולטים את הפוטנציאל העסקי והכלכלי בהקמת אתרים, כך מוקמים אתרי נישה פרטניים בשלל תחומים. בעוד בעבר היו מוקמים אתרים גדולים רבים שמרכזים תחומים רבים, כיום מוקמים אתרים נקודתיים שמתמחים בתחום נקודתי. כך אם בעבר היו אתרים באינטרנט שעוסקים בתחום רחב כמו מסיבות, כיום יש אתרים עבור מסיבות רווקים, אתרים עבור מסיבות רווקות ואפילו אתרים ממוקדים יותר על הפעלות למסיבות רווקות , קייטרינג לאירועים וכן הלאה... אין גבול לפוטנציאל. התחומים המובילים, התחרותיים, הנפוצים והרווחיים ביותר באינטרנט הם: סקס, הימורים, תיירות ומשחקים.    בכל יום מוקמים אלפי אתרים חדשים ותוכנות חדשות שמחפשות את דרכן לצמרת תוצאות החיפוש.

בניית אתרים באינטרנט

בניית אתרים באינטרנט מתבססת בעיקר על בסיס קודי HTML כשהעיצוב נעשה ב CSS. אתרים דינאמיים המבוססים על מסד נתונים ייבנו לרוב בשפות של PHP ושפות מסדי נתונים. בניית אתרים באינטרנט נעשית לפי מספר פלטפורמות עיקריות: אתרי תדמית, אתרי תוכן, חנויות אלקטרוניות, רשתות חברתיות ואתרי בלוגים.

קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים באינטרנט הפך לאחד השירותים החשובים ביותר עבור אתרים ברשת. ללא קידום אתרים ימצאו עצמם האתרים נשרכים הרחק מאחור בתוצאות החיפוש – דבר שיוביל לחוסר מיצוי פוטנציאל האתר ולחוסר רווחיות. קידום אתרים מתבסס על מאות פרמטרים שונים החבויים בסודות האלגוריתמים של גוגל. הקידום מתבסס בעיקר על תכנים וקישורים שעוזרים למנועי החיפוש למקד ולדרג את האתרים השונים לפי מילות מפתח שונות.

אחסון אתרים באינטרנט

על מנת שתוכלו לראות אתרים באינטרנט, אתם נדרשים לאחסן אותם בחוות שרתים ולהעניק להם כתובת שם מתחם ייחודית. אחסון אתרים למעשה ממקם את האתר שלכם באינטרנט ומאפשר נגישות לכל דפי המידע בו.

לסיכום, לא חסרים אתרים באינטרנט. אנשים רבים ועסקים שונים מקימים אתרים מגוונים , כשכל אחד יש מודל עסקי מסוים. רבים מהאתרים הולכים לאיבוד בין מיליוני הדפים שמצטרפים בכל יום לרשת. התחרות הולכת וגדלה אך בכל הקשור להקמתם של אתרים באינטרנט – נראה שזה הולך להמשיך באותו כיוון.

בהצלחה.

בכל שאלה או פניה, אנחנו כאן, Dreamzone

פנו אלינו בכל נושא:

שלח