מיתוג עסקים, מהו אתר תדמיתי ומי צריך כזה?

מאי 22, 2016

מיתוג עסקים, מהו אתר תדמיתי ומי צריך כזה?

מה זה אתר תדמיתי? מי צריך אתר תדמיתי? מה ההבדל בין אתר תדמיתי לאתר עסקי או פורטל? שאלות רבות מציפות אותנו לפני כניסתנו לעולם האינטרנטי. כבר ברור מעל כל ספק שאם אנו רוצים לפעול כגוף עצמאי – עלינו להציג את שירותינו ויכולותינו באינטרנט. הדבר היפה ביותר כיום, הוא שגם אם אתם חברה קטנה עם הרבה רצון, יכולות וכסף זמין להשקעה – גם אתם תוכלו להציג אתר מהשורה הראשונה שיהיה גם מקודם בגוגל.

עיצוב אתרי תדמית חשוב במיוחד כי למעשה באמצעותו מוצגת התדמית של העסק. עליכם לחשוב מהו הרושם שאתם רוצים שיישאר ללקוחות שלכם מהאתר שלכם. צהאם אתם רוצים שהלקוחות ישובו לביקור נוסף באתר?  עיצוב אתרים ישפיע רבות על מדד זה.



עיצוב אתר תדמיתי ומיתוג

אתרים נחלקים למעשה ל- 3 סוגים עיקריים:

  1. אתרי תוכן פשוטים / אתרי בלוגים
  2. אתרי תדמית – אתרים שנועדו להציג עסק מסוים או שירות מסוים, בעזרת גלריית תמונות וסרטונים ותוכן שיווקי על שירותי האתר.
  3. אתר מסחרי  - אתר שמשמש כחנות למכירת מוצרים ברשת.

איזה עיצוב נותן איזה תדמית?

עלינו להבין שלעיצוב אתרים השפעה ישירה על המסרים אותם יקבל הגולש באתר. כשם שיש בעלי מקצוע שונים, כך גם ישנם סוגי עיצובים שונים בהתאם.  אתר של עו"ד, רו"ח או חברת ביטוח ייראה לרוב כאתר רציני, ללא פרסומות, עם תוכן שכתוב בזכוכית מגדלת. לעומתם, אתרים שיווקיים של חברות הפקות, עיצוב ושירותים שונים, חייבים להיות מעוצבים למטרה אחת – מכירה!

במהלך עיצוב אתרי תדמית, הקו המנחה צריך להיות מסלול הגולש באתר וחווית הגלישה. כאן למעשה נמדד מעצב אתרים – ייחודיות העיצוב, מסלול הגלישה, השימוש בצבעים ובכותרות הנכונות – כל אלו ופרמטרים רבים אחרים – הם אלו שיקבעו אם הגולשים יאהבו את האתר שלכם ואם הם ישימו אותו במועדפים שלהם. עיצוב אתרי תדמית – לא על חשבון קידום. הסכנה הגדולה ביותר שישנה בעיצוב אתרי תדמית היא עיצוב יתר. הסכנה שיש בעיצוב יתר היא שמרוב עיצוב לא יראו את התוכן – ואם מנועי החיפוש לא יראו את התוכן – לא ניתן יהיה לקדם את האתר במנועי החיפוש. הקפידו על אתר יפה ומעוצב אך לא על חשבון קידום!

קידום אתרי תדמית 

כיום בעידן הרשתות החברתיות, קל יותר לשווק אתרי תדמית. בעלי העסק החכמים כבר פתחו דף אוהדים בפייסבוק שיעבוד בצמוד לאתר התדמיתי שלהם. אלו מבינינו שעושים שיווק בכל הכלים ברשת – הם אלו שיתנו את הטון בשנים הקרובות.

פרמטרים חשובים שמומלץ לקחת בחשבון:

  • לוגו -  היתרון הגדול ביותר של לוגו – שזוכרים אותו והוא ממתג את החברה בעיני הלקוח.
  • דומיין – חפשו דומיין עם שם ייחודי שיתפוס את האוזן של הגולש.
  • עיצוב ייחודי – אם אתם בעל עסק שרוצה לתת show , אל תתפשרו ותבנו אתר על בסיס תבניות קיימות – בנו אתר ייחודי.  

מיתוג עסקים בעזרת האינטרנט

מיתוג הוא תחום עשיר הכולל בתוכו מגוון נושאים שונים. כשמדברים על מיתוג ישנם כמה סוגי מיתוג אפשריים – קודם כל יש מיתוג בעולם החשמל, בהקשר של מיתוג במעגלים חשמליים. לצדו יש מיתוג במערכות מחשוב. אך אותנו מעניין מיתוג אחד שיכול לקחת את העסק שלנו מעסק קטן ולא מוכר – למותג מוכר בכל בית.

סוגי המיתוג הקיימים:

  • מיתוג אישי – מיתוג אישי הוא בעצם מיתוג פרופיל אישי של אדם מסוים.  זה נעשה בכמה דרכים עיקריות.  הראשונה – הופעה ולבוש. המראה שלנו אומר הרבה עלינו.  שימוש בלבוש נכון שיתאים לתווי גופנו, בשילוב סמלי סטאטוס כגון תכשיטים, שעון וכדומה – יעשו את העבודה. בנוסף קיים כיום פן נוסף של מיתוג אישי באינטרנט. באמצעות הקמת בלוגים וכתיבת מאמרים באינטרנט, תוכלו לייצר במהרה קהל גולשים שיעקוב אחר פעילותיכם ברשת וימתג אתכם כמומחה בתחומכם.
  • מיתוג עסק בעזרת שלטי חוצות - זהו מיתוג שדורש השקעה כספית רבה, שכן יש צורך לדאוג לחשיפה גבוהה ככל האפשר ולפרסם את עצמכם בשלטי חוצות רבים ובמקומות בולטים. כך תוכלו להבטיח שציבור רב ייחשף לעסק והמוצרים שלכם – ובכך תהפכו במהרה למותג.
  • מיתוג בעזרת פרסום במדיה - פרסום במדיה נחשב לדרך מיתוג ותיקה שהוכיחה את עצמה. אמנם מיתוג זה עולה כסף רב, אך הוא מייצר חשיפה גבוהה שמובילה לבניית המותג שלכם. פרסום ברדיו, בפרסומות בטלוויזיה או בעיתונות יבטיח לכם שקהל רב יוכל להיחשף למותג שלכם.
  • מיתוג בעזרת כרטיסי ביקור ולוגו - אחד הפרמטרים שעוזרים למצב כל עסק בתודעה הוא לוגו כובש. לוגו העסק שלכם חייב להיות מושך במיוחד, קליט, שיווקי וייחודי בכך שיגרום לצופה בו לזכור אותו. גם באתרי האינטרנט ללוגו חשיבות גבוהה. לוגו שזוכרים בקלות יחזיר גולשים לביקור נוסף באתר. לכרטיסי ביקור משמעות גבוהה בפגישה בין אישית. אתם יכולים להותיר רושם ראשוני נהדר על לקוח פוטנציאלי, אך ללא כרטיס ביקור תאבדו את המומנטום. כרטיס ביקור חייב להיות ייחודי ומושך. כרטיס ביקור חייב לכלול את הפרטים הבאים: לוגו העסק, שם ותפקיד, ייעוד החברה. רצוי שהכרטיס יכיל מידע בעברית ובאנגלית משני צדי הכרטיס.
  • מיתוג באינטרנט - כיום, באמצעות האינטרנט ניתן לבנות מיתוג איכותי לכל עסק.  באמצעות פרסום נכון במנועי החיפוש ובאתרים הבולטים ברשת, תוכלו לזכות לחשיפה גבוהה לעסק שלכם ובמחירים סבירים לכל כיס.

זה כבר לא סוד שבאמצעות עיצוב אתרים תוכלו להשפיע רבות על כמות הגולשים שנכנסים ופוקדים את האתר שלכם. בימים בהם בכל תחום ישנם מאות ואף אלפי אתרים, גוברת התחרות בין האתרים הרבים ועלינו ליצור עיצוב אתר תדמיתי שיהיה מוכוון לגולשים ועם זאת מוכוון להמרתם ללקוחות.

עיצוב אתר תדמיתי מתחיל בלמידה. עליכם קודם כל ללמוד כיצד האתרים המתחרים שלכם נראים. האם ישנם מוטיבים חוזרים דומים? האם יש לכם ייחוד שתוכלו לעשות בו שימוש? מהם הצבעים בהם משתמשים במסגרת עיצוב אתרים מתחרים?

לאחר שעשיתם סקר SWOT קצרצר הגיע הזמן להתעסק בעיקר – כיצד נעצב אתר תדמיתי משלנו, שיהיה ייחודי ובולט ושיגרום לגולשים לחזור אליו בעתיד. ההצלחה הגדולה של אתר נמדדת לא בכמות הגולשים שפוקדים אותו בביקור ראשוני – אלא בכמות הגולשים שחוזרים אליו לביקור חוזר. בעוד הביקור הראשוני נמדד לפי הצלחת קידום האתר,  ביקורים חוזרים נעשים לאתרים שהרשימו את הגולשים.

איך מעצבים אתר תדמיתי?

עיצוב אתר תדמיתי מתמקד במראה החיצוני שחייב למשוך אליו את הגולשים. הבסיס הוא תבנית האתר. עליכם לעצב תבנית שתהיה פשוטה וידידותית לגולשים. תבנית זו צריכה לכלול תפריט ניווט קבוע ובמקום בולט באתר. לצד תפריט הניווט, עליכם לשאוף ליצור מסלול גלישה בתוך האתר.

מה הכוונה?

עליכם לנסות ולתכנן מה יהיה המסלול של הגולש באתר – לבנות עבור הגולש קישורים וכפתורים שיובילו אותו להמשך קריאה וחשיפה לדפים ומוצרים נוספים באתר, כשהיעד הסופי צריך להיות הדף שממיר את הגולש והופך אותו ללקוח באמצעות טופס צור קשר או טופס קנייה של המוצר. מבחינת עיצוב האתר – ללוגו האתר ולסלוגנים שלו חשיבות רבה. לוגו וסלוגנים קליטים משפיעים רבות על חזרת גולשים לאתר. חשבו על אתר בעל שם דומיין קליט או לוגו שנחרט בזכרונכם – אלו יישארו בתודעה של הגולשים ויחזירו אותם לביקור נוסף.

לפי סטטיסטיקות נמצא שגולשים שמגיעים לאתר, מבקרים בו למספר שניות מועטות בלבד ואז ממשיכים לאתר הבא. השאיפה שלנו היא לגרום לגולש להבין שהגיע למקום הנכון במספר שניות. עליכם לבנות את דף הנחיתה הראשוני בצורה הטובה ביותר – עיצוב ברור וידידותי – תיאור ופירוט שירותי האתר בליווי תמונות ותוכן שיווקי מניע למכירה. עיצוב אתר תדמיתי על בסיס פרמטרים אלו – יעזור לכם לשמור על הלקוחות באתר שלכם ולהחזיר אותם בעתיד.

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי בבניית אתרים לעסק שלכם, פנו אלינו - DreamZone.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח