המלצות וטיפים בעיצוב אתרים

אוקטובר 17, 2022

המלצות וטיפים בעיצוב אתרים

עיצוב אתר הנו הכלי העיקרי באמצעותו נוכל לצוד את עיני הלקוחות שפוקדים את האתר שלנו. במהלך בניית אתר עלינו לחשוב על שני שני פרמטרים עיקריים וחשובים שישפיעו על הצלחת האתר שלנו. הפרמטר הראשון הוא – קידום האתר. זה נעשה בעבודה שוטפת וארוכה בה עלינו להזין תכנים ולהוסיף קישורים ממקורות שונים ברשת לאתר שלנו. הפרמטר השני הוא – עיצוב אתר. עיצוב אתר תופס את עין הלקוח ברגע כניסתו לאתר. עיצוב ממשק אתר בולט לעין וידידותי ידאג להשאיר את הגולש באתר לעוד כמה שניות. עיצוב של מסלול גלישה באתר וכפתורים בולטים שיניעו לפעולה – יוכל לדאוג שהגולש המזדמן גם ייהפך ללקוח שלכם ויחזור לביקור נוסף בעתיד.

איך לעצב אתר אינטרנט

במאמר זה ריכזנו עבורכם טיפים חשובים לעיצוב האתר שלכם:

לוגו – הלוגו שלכם (או הסמליל בעברית) הוא בעצם הסמל שלכם – הסימן הייחודי לפיו יזכרו אתכם.   לוגו שמעוצב בצורה יצירתית ואטרקטיבית יעזור רבות בהפיכת העסק למותג.   רק חשבו על כל מה שעובר לכם בראש ברגע שאתם רואים לוגו של "קוקה קולה" או HP  למשל.

  • תבנית ותפריט קבוע – אל תבלבלו את הגולשים שלכם. עשו להם חיים קלים. עליכם לעצב תפריט קבוע וידידותי שיעזור לגולשים שלכם להתמצא באתר שלכם בעת גלישה בו.
  • פרגנו לעצמכם – חלק מבעלי האתרים חושבים שצניעות תהיה טובה עבורם. טוב שכך, ככה אתרים אחרים ירוויחו יותר לקוחות. אל תתביישו – הציגו את היכולות שלכם ותנו קרדיט לעצמכם.
  • חווית גלישה – בנו כפתורים, הוסיפו צבעים, צרו אתר נעים ומושך לעין שנעים לגלוש בו.
  • המלצות לקוחות – הוסיפו המלצות והוכיחו את הקרדיט שרשמתם על עצמכם.
  • שוברי צורה – עליכם לשתול בכל עמוד תמונות / סמלים שוברי צורה על מנת למשוך תשומת לב. במקום בו נדרש למשוך את תשומת לב הגולשים – הדגישו את הטקסט, שנו את צבעו, מצאו דרך למשוך את עין הגולש אליו. הרי ידוע שהגולשים לא קוראים כל פיסת מידע. הכווינו את הגולשים למה שאתם רוצים שהם יראו.
  • הובילו את הגולשים למכירה - אל תשכחו את המטרה שלכם – בנו דפי נחיתה שיובילו את הגולשים לקנייה או מילוי פרטים.
  • הוסיפו טופס צור קשר בכל דף – זה מוכיח את עצמו כדבר יעיל במיוחד לאור העובדה שגולשים נוטשים את האתר לאחר מספר שניות בלבד.

עוד לפני פחות מעשור, אם הייתם מעוניינים לפתוח עסק ולשווקו, הייתם זקוקים להשקעה כספית עצומה המלווה בסיכון גדול. מאז שהאינטרנט יצר מהפכה שלמה בשיווק רשתי וגלובאלי, החלו לצוץ אתרים ולגדול בקצב אקספוננציאלי. ככל שנוצרים יותר ויותר עסקים באינטרנט, כך הופכת התחרות לגדולה יותר. מה משפיע על התחרות בין האתרים ומה מקנה לאתר אחד יותר גולשים מאחר?

בניית אתרים או עיצוב אתרים – מה ההבדל?

למעשה כיום אפשר להגיד ששני השירותים התאחדו, שכן בניית אתרים לא תיתכן ללא עיצוב אתרים ולהיפך. אחד הפרמטרים החשובים ביותר לאטרקטיביות של אתר בעיני גולשים הוא העיצוב שלו. בעוד המונח בניית אתרים מתייחס לרוב לכתיבת קטע הקוד של האתר – המונח עיצוב אתרים מתייחס לממשק הגרפי אותו רואה הגולש. מעצב אתרים עוטף את הקוד הבסיסי בצבעים, תמונות, כותרות ותבניות שהופכים את חווית הגלישה שלו לגדולה יותר.

סוגי עיצוב אתרים

עיצוב אתרים מתחלק למספר סוגים עיקריים: עיצוב אתרי תוכן, עיצוב אתרי תדמית ועיצוב אתרי מסחר. מבחינה טכנית ישנם מספר סוגי עיצובים שאנו מכירים:

  • עיצוב סטאטי – עיצוב בעזרת קוד CSS כחלק מקוד בניית האתר.
  • עיצוב דינאמי – כולל מסגרות כגון תוכנות FLASH.

עיצוב לוגו, באנרים ואמצעי פרסום - משפיע רבות על האינטראקטיביות של האתר.

עיצוב אתרים – על מה להקפיד?

הייעוד העיקרי של העיצוב הוא להפוך את האתר ליותר ידידותי ונגיש לגולשים בו. עיצוב מוסיף גרפיקה, סרטונים ותמונות לצד כפתורים בולטים שמקלים על חווית הגלישה באתר. חווית הגלישה באתר היא הפרמטר החשוב ביותר – היא זו שתקבע כמה מהגולשים שלכם יחזרו לאתר לביקור נוסף.

4 נקודות שחשוב שיהיו באתר מעוצב:

  1. לוגו אטרקטיבי שקל לזכור אותו
  2. בניית האתר ע"ב תבניות ותפריט גלישה קבוע – מקל על השוטטות באתר.
  3. בניית מסלול גלישה בין הדפים באתר שמפנה בצורה שיווקית למכירה בסיומו.
  4. היזהרו – עיצוב אתרים חייב להיות מותאם גם לקידום האתר במנועי החיפוש. שימו לב שעיצוב האתר נעשה בשפת קוד נגישה המאפשרת קריאת תוכן.

לסיכום, עיצוב אתרים הוא פרמטר שחייבים לקחת בחשבון. בניית אתר ללא עיצוב, משולה לפתיחת חנות מלוכלכת וחשוכה. השקעה בעיצוב תניב לכם המרות רבות יותר ולקוחות רבים יותר שייהנו מגלישה באתרכם. אך כשם שעיצוב אתר חשוב לכם – עליכם לקחת בחשבון גם את קידומו בהמשך ברשת. לא כל כפתור ותמונה באתר נגישים למנוע החיפוש. התמונה שמנוע החיפוש רואה כשהוא מחפש מידע, אינה התמונה שרואה הגולש. דבר זה יכול לגרום למצב של אתר לא מקודם ואתר לא מקודם זה אתר לא רווחי.

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי בבניית אתרים לעסק שלכם, פנו אלינו - DreamZone.

פנו אלינו בכל נושא:

שלח